Thank you Luc Brodeur-Jourdain

Luc Brodeur-Jourdain will officially retire after the match vs Hamilton at Percival-Molson on July 4th.

I want to thank him for a great career. Luc has certainly been a worthy successor to Bryan Chiu.

Nice guy and good player over his career with the Als.Good luck with your futur endeavours

Me three

Congratulations to LBJ on his career. Hope he transitions into coaching if that is his wish.

I have to question the timing of the announcement though, hopefully not a gimmick to try to sell more tickets.

I mean who retires at the 1st home game of the start of a season?

Congratulations to LBJ on a fine career!

Good point Sheldon. The timing is certainly strange.

A player who realizes the Oline Coach is gonna do whatever he wants no matter what…

Good luck to a great player and loyal person.

Merci LBJ. Bonne chance a vous.

Merci et bonne chance à Luc Brodeur-Jourdain. Joueur honnête qui donnait toujours l’heure juste.

Je le vois certainement dans l’Organisation.

Je n’ai aucun problème avec la date et l’occasion de cette annonce. Luc a certainement réalisé qu’il ne pouvait plus continuer. Il a donné tout ce qu’il avait et c’est le temps de mettre un terme à sa brillante carrière.

Richard

Merci Luc pour les belles années. Profite de la retraite et si tel est ton désir revient nous comme entraîneur .

It seems though that his lifestyle is more suited to scouting than coaching.

«Je ne suis pas sûr encore. C’est un horaire différent et ma réalité familiale n’est pas nécessairement adaptée à une vie d’entraîneur. Mais je vais voir avec l’organisation ce que je peux faire, que ce soit un travail de recruteur ou autre chose. J’ai encore envie d’aider l’équipe et de les appuyer pendant plusieurs années encore.»

Merci LBJ !
Quel bel exemple et quelle belle carrière, autant chez les Als qu’au R&O !
J’espère le voir autour des Als, surtout avec une nouvelle organisation.

Best of luck to LBJ in whatever he chooses to do. Still remember being wowed by him after the terrible failed attempt to turn an aging Paul Lambert into a center following Chiu’s retirement. LBJ came in and the line just got rock solid.

If Jamieson is out for a few games, he’s their best option.

Speaking of Jamieson, the guy has improved a lot this year (and he seems more comfortable at guard ).