Predict our new OC, 2014 Edition!

So, gang, who's it going to be?

My longshot other is Jason Maas.

Interesting. I was racking my brain trying to think of all viable candidates but forgot about him. Is he ready to run an offense on his own? Will Popp want him back after his less-than-illustrious run as our backup QB in 2007?

Jim Popp. What's another title.

Seriously, dude? :wink:

You want him as GM, executive VP, head coach, AND OC? Also, what qualifies him to be an offensive coordinator?

Je crois que nous allons spéculer encore un bout de temps.

Si Zorn était disponible, je crois qu'il pourrait s'ajouter à cette liste, mais il ne l'est pas.

Par contre, ce qui me désole, c'est qu'il semble que Speckman et Campbell vont conserver leur poste. Je n'ai pas du tout été impressionné par ces gars-là. C'est une chose que de montrer le métier à des jeunes qui sortent du secondaire et c'en est une autre de préparer des professionnels à une partie entre joueurs d'élite. Speckman et Campbell ne sont tout simplement pas de calibre.

Ce n'est pas par préférence que j'ai choisi LaPolice, mais plus par raisonnement. LaPolice a fait du bon boulot comme coordonnateur à l'attaque. Il a fait du bon travail avec Durant et avec Jyles aussi, quoiqu'on en pense. Même chose avec Brink et Elliott. J'ai aimé l'équilibre qu'il amenait dans ses offensives et s'il avait eu des quarts plus talentueux sous la main, il aurait peut-être eu plus de succès. Mais il semble qu'il ne soit pas du genre à discipliner ses joueurs, alors on peut encore s'interroger. D'autre part, il est disponible et je crois qu'il ne sera plus payé par Bou! Bombers la saison prochaine. Bref, il est un candidat plus probable que d'autres pour l'instant.

Je ne perds pas de vue, cependant, que Popp aime parfois élargir ses horizons et qu'il pourrait profiter de la situation pour voir si quelqu'un qui pourrait assumer ce poste ne pourrait pas aussi avoir ce qu'il faut pour diriger l'équipe après lui, en supposant qu'il revienne comme entraîneur-chef en 2014. Chip Cox lui a déconseillé, mais que vaut l'avis de Cox sur celui de M. Wetenhall?

:lol: :P

I don't think any of these guys are coming back. They all had one year deals. The best thing would be a HC to bring his crew with him, short of that let the OC pick guys who he's comfortable working with.

[i]We used to have Trestman and Milanovich...

Now, it looks like we'll have Popp and LaPolice. I wonder what it feels like to drive a Lada when you've had a Ferrari... :thdn: [/i]

If it was indeed Toronto that refused to let us talk to Jason Maas, Barker is even more of a lowlife than I thought he was. Not letting a position coach gain some security and better salary by moving into a coordinator position? Really, Barker? You suck...

Same guy who signed Jones knowing full well he was under contract in Calgary. Lardarse is one of the laziest front office guys in the CFL. I was glad to see them eliminated by Hamilton last week. Could not happen to a nicer bunch of guys.

Maas would be a nice choice. He knows the offensive scheme being under Milanovich for two seasons now. Certainly would play a key role in grooming Smith into a CFL QB as well

Another name to throw into the pot is Edmonton RB coach David Kelly who Trestman had a hand in bringing to the CFL.

If I had my druthers:

Offensive coordinator and running backs coach: Paul LaPolice
QB coach: Anthony Calvillo
Receivers coach: Ben Cahoon
Offensive line coach: Frank Verducci, Scott Flory, or Bryan Chiu

Qui l'a confirmé?

Nobody confirmed it, that's why I said "if". :slight_smile:

Just rumors right now.

We don’t know. People here assume we asked to speak to Maas but it could be anybody.

The same thing that qualifies him to be a coach

From Herb hot off the press or what passes for it these days:

Herb Zurkowsky ?@HerbZurkowsky1 4m I'm told #Als approached Paul LaPolice to become OC. Further proof Jim Popp returns as HC, at least for a year. Then promotes Noel Thorpe?

I can live with that.