Patrick Lavoie opéré

Patrick Lavoie a été opéré au dos avec succès.

Ceci me fait tout de même craindre pour la durée de sa carrière, si des maux de dos le touchent déjà.

Je ne suis pas trop pessimiste. Ceci étant dit, je ne serais aucunement surpris si les Alouettes repêchent Seydou Junior Haidara-R- de Laval,au premier tour du repêchage du 6 mai 2013.

Selon Duane Forde, Haidara est/peut être comparé à Patrick Lavoie.

Richard

Je vois aussi les Alouettes aller chercher S. J. Haidara.

À mon sens, il pourrait éventuellement apporter sa contribution comme receveur canadien. En supposant même que Deslauriers reste sur l'équipe cette saison, il demeure qu'il a passé le cap des 30 ans et il ne gagnera ni en vitesse, ni en finesse. Il faut donc prévoir son remplacement éventuel de toute façon.

Je me demande si les Alouettes ne vont pas tenter de convertir Messam en CA. Si Lavoie a de bonnes mains, il est moins à l'aise comme porteur de ballon. Avec Messam comme CA, les Alouettes auraient une option pour remplacer Diedrick. Mais la question demeure de savoir si Messam peut aussi jouer sur les unités spéciales, comme Diedrick. Je me rappelle pas l'avoir vu dans ce rôle et c'est pourquoi je pencherais plus vers l'éventualité où il ne serait en lice que pour un poste de demi. Si c'est le cas, il est loin d'avoir un poste assuré au sein de l'équipe tant la compétition est relevée.

That's strange, the Als just gave him a new contract. When was he injured ???

Patrick Lavoie signed a new contract/an extension on December 4,2012.

Richard

Yes this off season. Anyway I got the answer from the Journal. It looks like he hurt his lower back during the season and it wasn't responding to Physio. It does not say what the issue with his back is but they expect him in uniform by the start of the season. So he might miss part or all of training camp. I now understand where Jerome Messam fits in.

I still don't think the the Als will use one of their top pick on a receiver. Defense and special teams are a priority and Defensive linesmen are the strength of this draft. It is looking like some of the top picks will sign NFL contracts (Charles is mentioned by TSN to be working out for multiple NFL teams with good result and Lokombo, Sewell and Gaydosh will likely be getting some interest as well. Can't wait to see this draft unfold. I'll start a Poll after the NFL draft/signing days. Curious to see what you guys think.

Lokombo is not eligible for the 2013 NFL draft.

I doubt that a CFL team will lose a first or second round selection on a player who may never play in the CFL.

Richard

That's exactly what I'm saying. The four guys ranked 1 through 4 could all drop out of the first round.

What you are saying,according to you, and what you wrote are different.

Charles,Sewell and Gaydosh will have an impact on the first round of the CFL draft but not Lokombo. NFL teams won't have/pay too much interest on him,this upcoming NFL draft.

Enough for now,for me,on this matter. All our questions will have been answered in three weeks,less a day, from now.

Richard

Lavoie s'est fait opéré pour une hernie discale entre les vertèbres L4 et L5.

Ce n'est vraiment pas encourageant pour sa carrière et encore moins pour sa saison 2013. Il pourrait être sujet à d'autres blessures du genre.

Espérons qu'il ne se pressera pas trop pour revenir au jeu, histoire que sa blessure soit vraiment bien soignée. Lavoie est jeune et un retour hâtif pourrait le fragiliser. Toutes les équipes ont vu ce qu'il peut faire et il a de bonnes années à donner. Il ne doit pas s'inquiéter pour son avenir et se concentrer sur sa convalescence.

Après une saison, il est déjà un rouage important de l'équipe et il serait désolant de le perdre tôt dans la saison.

C'est bien plate.

Arg. Hope this isn't a case of Eric Lapointe all over again. Best wishes to Lavoie for a speedy recovery.

I think he may be a bit optimistic about training camp.

At the six-week mark, you may be enrolled in a structured physical therapy program to include core strengthening and neutral spine exercises. You will also be allowed to begin low-impact aerobic activities (e.g., elliptical training, recumbent bicycling, swimming, etc.) at this time point. Three months after surgery, you can begin higher impact aerobic activities such as running, jumping, and non-contact sports. Six months after surgery, you will be free to participate in any physical activity (including contact sports and activities) without restriction.
According to this he would not be allowed to have contact until October or so.

Internet medical advice? Each re-had is unique, and professional athletes re-hab is often different.

J'aimerais mieux revoir Lavoie en octobre que le revoir se blesser en août.

That is the protocol for the least invasive back surgery available. Is it gospel? Of course not but protocol says six months before contact sports of any kind. Training camp is in two months... You don't need a Doctorate to draw a conclusion.