Only a few hours to go!

What’s Damon Duval doing these days? I’m actually serious…

No your NOT !

:lol:

Toronto found Swayze, there are others like him out there. And Popp I`m sure knows who they are.

It is really puzzling that they did not bring anyone in to at least compete with Whyte.

I think Popp, knew that if he brought in a quality kicker, Whyte was toast, so to give him a better chance they didn't bring anyone in. After last night there will be a lot of pressure on Jim to bring in an import kicker. IMO outside of your starting QB the next most important position in the CFL is your kicker and we have so much good young NI talent on this team that we can afford the NI roster spot. There isn't a backup import on this team that can contribute and improve this team more than a top notch kicker. OF his 10 punts last night only two went over 40 yards. That's just not going to cut it.

Aside from him, no starter played the entire game. Maybe he was being evaluated and he's not a starter after all.

But that's crazy. This isn't a charity gig, or the Sean Whyte Self-Empowerment Club. We're here to win. After last year, a good kicker SHOULD have been brought in, so that the evaluation could have been made earlier.

After last night there will be a lot of pressure on Jim to bring in an import kicker.
I seriously hope so. Rychleski must have been going ballistic on the inside...
IMO outside of your starting QB the next most important position in the CFL is your kicker and we have so much good young NI talent on this team that we can afford the NI roster spot. There isn't a backup import on this team that can contribute and improve this team more than a top notch kicker. OF his 10 punts last night only two went over 40 yards. That's just not going to cut it.
Agreed 100%.

I'm not following the logic either.

I think Popp was/is hopping that by having Whyte and his coach spend as much time as possible things would work out. Now where do they go ? They could give him another game before bringing in some candidates. Or they could try to get through most of the season while they look for one possibly waiting till the last month of the season and going with a rental type kicker. Not sure but I see some pretty explosive moments coming.

Waiting for most of the season to pass before bringing in someone else could cost us the season. IMO you have to be proactive on this instead of waiting for the roof to fall in. It's important to get the Hawkins era off to a positive start in Montreal. Whyte can't do the job and no amount of coaching is going to turn him into a pro-caliber punter. Bring Medlock in and let's start righting the ST ship as soon as we possibly can.

Maybe they think there is a punter who will be cut during camp ?

Maybe, but it's playing Russian roulette with a very important position. I'd rather just bring in Medlock right now, release Whyte, and audition other team's castoffs later...

Medlock is my favorite kicker all time in the CFL. I know he's not cheap...

No, he ain't cheap, but a good punter is worth his weight in gold in this league, where special teams are a true third of the game and there is no fair catch option. Spend the dollars, Jim, admit you made a mistake with Whyte and get this thing on track...

Another young player who did well was second year N DE/DT Bo Adebayo.

I expect the 3 Non-import DL to make the team/be on active roster. They are: Bo Adebayo,Michael Klassen and Ameet Pall. Quite an improvement over last season with these DL. Future is bright.

Richard

Pierre Vercheval comments on Sean Whyte's net average of 26 yards.

Tout de même, je dois soulever un point négatif concernant le botteur Sean Whyte (photo à gauche). Sa moyenne sur les dégagements était de 41 verges, mais je retiens plutôt la moyenne nette (dégagement moins le retour) de 26 verges ce qui est minime. Ce sera un élément à peaufiner et ça m’amène à me demander pourquoi les Alouettes n’ont pas invité un botteur de plus au lieu d’un autre porteur de ballon afin de créer une petite compétition au camp.

Whyte s’entraîne seul et ne venez pas me dire que c’est pour éviter d’affecter sa confiance. S’il n’est pas capable de surmonter cela, je ne suis pas certain qu’on veut compter sur lui à la coupe Grey pour un placement victorieux. Bien sûr, Whyte s’avère un botteur canadien qui accomplit toutes les tâches si bien que ce n’est pas facile lui trouver un compétiteur semblable.

Je me dis seulement que cette décision aurait pu créer un contexte intéressant avec de la compétition.

I'm surprised at Pall's progression. I didn't think he was going to make it this year. Klassen has been a very nice surprise and Adebayo looks to be ready to step into Bekasiak's old spot on the line.

a good question to throw coach Hawkins for his debut show Sunday night! :wink:

Je ne paniquerai pas après cette partie. Je ne m'attends pas à ce que cette équipe parte en lion. Il y a trop de nouveau pour s'attendre à ce que la mayonnaise prenne immédiatement.

La sortie de Neiswander a été décevante et les substituts des Alouettes ont joué comme des poules sans tête toute la première demie. Les Alouettes ont cependant gagné la deuxième demie.

La différence dans le pointage est ce retour de botté jusque dans les buts.

Du côté offensif, il y a eu de belles prestations de la part de Porter, Millington et Stafford. Du côté défensif, Ed Gainey s'est probablement trouvé un poste, mais j'ai aussi aimé ce que j'ai vu de Klassen, Boulay, Edem, Venable et Pall. Adebayo n'a pas été vilain non plus. Et pourtant, la pression sur le quart adverse était déficiente.

Ce n'était certainement pas une sortie convaincante pour les Alouettes et clairement, les Timinous étaient mieux préparés et les décisions des entraîneurs étaient meilleures. Mais à mesure que le match a progressé, les décisions défensives se sont améliorées, de même que l'exécution en défense.

Je crois que Millington a assez bien joué pour se mériter un poste et si Deslauriers veut garder sa position, ce sera à lui de montrer qu'il le mérite. Millington a attrapé deux passes en couverture très serrée, ce qu'a échappé Deslauriers alors que la passe était dans ses mains.

Tant Jennings que Rhodes m'ont déçu. Je ne vois pas les Alouettes avoir un jeu au sol dévastateur avec des gars comme eux. Rhodes a montré une belle énergie, mais pas assez pour convaincre qu'il surpassait Jennings, tant en course qu'en blocage. À mon avis, à niveau équivalent, les Alouettes ont préféré garder le plus jeune. Mais ça ne règle rien parce que pour faire régulièrement des gains au centre de la ligne, il faut une bonne accélération et une bonne capacité de changement de direction. Ce n'est pas le lot de Jennings.

Nous verrons comment ira le match de cette semaine, mais il y a fort à parier qu'il y aura encore beaucoup de progrès à faire.

Pour revenir à Whyte, il part toujours lentement. Cela dit, il demeure qu'après toutes ces saisons, on pourrait s'attendre à un jeu plus constant de sa part.

Est-ce que Medlock serait la solution? Medlock est certainement un bon botteur, mais il ne faut pas oublier qu'il est gaucher. Ceci voudrait dire que si les Alouettes vont l'embaucher, il faudra que la chaîne de placement s'entraîne pour un gaucher. Encore là, il faudra des ajustements.

Whyte a réussi quelques dégagements décents en deuxième demie. Il progressé à mesure que la partie avançait. Mais la couverture et le blocage des bottés étaient déplorables. Je crois que Rychleski réalise maintenant l'amplitude du défi qu'il a à relever.