Nick Usher Is Gone

Given how long he has been a central theme in these forums, I decided it merited its own thread … moderators feel free to correct if I am wrong.

Whether that means they have signed Lemon or are going the route of “yout” it ends a seemingly endless toryline for the Als.

1 Like

Shawn Lemon???
image

1 Like

They cut Nick Usher???!!! How does Maciocia do something like that? How will we get pressure on the QB?

4 Likes

Nick Usher 5 parties en 2023: 5 plaqués et 1 sac., et salaire de 145,000$….selon 3Downnation.

Avec le retour à l’entraînement, nous connaîtrons les joueurs pour le remplacer: K. Bennett, sur l’équipe de réserve ou Shawn Lemon??? Ou….

Je m’attends à l’arrivée à d’autres joueurs, cette semaine, dont Darius Still bd ( sa signature par les Alouettes a été annoncée récemment par son ancienne équipe: Pirates Massachusetts) , et des demis défensifs, en autres.

Wonder what the budget impact will be … even with Usher’s salary gone, does it keep Philpott on the 6-game until after Sunday?

Je trouve intéressante l’embauche de Shawn Lemon , l’année dernière 14 sacs, mais pas au détriment du retour au jeu de T. Philpot, après son séjour sur la liste des blessés pour 6 parties.

Nous le saurons cette semaine, s’il commence à s’entraîner, pour son retour au jeu contre les Tigers Cats, le 5/08.

Well, I must say I’m surprised by this news. Usher has been a fixture here for years, so Thorpe must have liked him, but clearly something wasn’t working with Usher in Thorpe’s defense. Corvey Irwin may have also had a say in this decision, as the defensive line coach.

I wish him the best wherever he ends up.

Happy to have Lemon as a short-term signing. At age 34, though, can he still be an every-down player? And what about Kevon Bennett?

1 Like

Given his success in the CFL over an extended period, hopefully the youngsters pay some attention to what he does and how he prepares … of course some of it may simply be “uncopyable” athletic skills.

I think that’s probably most of it. Great defensive ends study the game, sure, but also have athletic talent that others simply don’t have. Anyway, it sure can’t hurt to have a proven talent like Lemon on the defensive line for a year or two.

OH YEAH! It is about time Usher was cut.

4 Likes

Finally! Lemon still has a lot of juice left…no pun intended!

5 Likes

Don’t know, he hasn’t played for a year, he could’ve been sitting around watching TV and eating potato chips.
But I assume the coaching staff gave him a work out

That’s what Usher was doing…explains his performance.

watch usher sign with calgary

“a year???” … he played 17 games last season, with 29 tackles and 14 sacks

1 Like

At 34, what talent is left to squeeze out of him?

If he isn’t in shape and is commanding decent money, this could turn sour quickly.

1 Like

Yes the last year he played was 2022 NOT 2023, he has not played this year at all. I assume that he has worked out for coaches, they wouldn’t sign him and release Usher if he wasn’t in shape

Je pense que si Lemon arrive avec les Alouettes (ce n’est que Lalji qui l’affirme), il ne sera peut-être pas prêt à sauter sur le terrain immédiatement. Ceci pourrait donner une chance à Bennett. J’ai bien aimé ce que j’ai vu du jeune homme en avant saison, et je pense qu’il va devenir un très bon joueur de ligne.

Dans le meilleur des mondes, il faudrait que cette situation amène Bennett sur le terrain et qu’on voie qu’on n’a pas besoin de Lemon. Mais ce dernier demeure une bonne police d’assurance, au cas où le remplaçant immédiat d’Usher ne serait pas encore prêt.

Not having played “for a year” would mean he last played in July 2022 … until 6 weeks ago NOBODY had played in 2023.

2 Likes