Mr. Wettenhaul not happy

The Montreal Alouettes have filed a lawsuit against the architectural firm they hired to renovate McGill's Percival Molson Stadium.

The club hired the firm Werleman Guy McMahon in 2008 to add 5000 seats to the stadium.

But it claims that when the work was completed only 4578 were installed and in the process 26 seats in the southwest section were removed.

The club has calculated that the net loss of 448 seats over ten games a season with a stadium lease that runs to 2029 amounts to a little more than $2.8 million.

Can't say I blame him. Likely that the loss of seats is a result of safety and code issues but he paid for 5000 not 4500.

Gah. Good luck to Mr. Wetenhall in this lawsuit.

Also another lawsuit being put forward by the University itself for breaking the water main.

Les parties se présenteront devant les tribunaux le 14 juin prochain, mais une nouvelle poursuite pourrait bien s’ajouter à celle de l’équipe montréalaise.

«Les Alouettes ont été prévenues que McGill entamera des procédures contre WGM pour réclamer des dommages subis par McGill à cause des bris [du cabinet]», conclut le document de cour.

Ça va être long longtemps. Il y aura un gros débat sur la faute (si la réduction du nombre de sièges a été imposée par la Ville, par exemple) et sur la preuve du montant des dommages.

Dans le cas de l'Université, c'est plus évident.

Le but est un reglement hors cours. La compagnie d’assurance du professional va regler tout ca… :wink:

Je pense que s’il y a poursuite si longtemps après la fin de l’ouvrage, c’est justement que les négociations n’ont rien donné.

Si l’assurance responsabilité professionnelle est effectivement en cause, le risque est encore pllus grand que les choses traînent. Les assureurs sont plus enclins à étirer les procédures dans le but de négocier un règlement au plus bas.

D’après moi, Wettenhall a étiré l’élastique jusqu’au bout et là, il s’est décidé à ne plus jouer au gentil monsieur avec des gens qui n’avaient cure de trouver un règlement d’affaires.

Un Birdair à plus petite échelle.

Si j’achete un Automobile et qu’on me la livre avec 3 pneus… je ferais la meme chose.

Tout à fait d’accord. Moi aussi.

Come on, you wouldn`t want this? :smiley:

[url=http://www.king5.com/news/business/3-wheeled-car-boasts-670-miles-per-gallon-202752961.html]http://www.king5.com/news/business/3-wh ... 52961.html[/url]

Only Erckle would drive that.

There are no seats in Molson stadium. It is 99% bench seating. Just add more numbers to the benches and make everyone squish in more and you got 500 more 'seats'.
This sounds very suspicious to me.
I could understand if the stadium were actual seats, but it's not.

What if the new upper deck was supposed to be row A to Q but they only installed rows A to O?
2 rows of 250 seats each would be missing

25,012 minus 20,202 = 4,810 seats supposedly added in 2010. I guess Larry Smith really did fudge the numbers.

Wetenhall can sue if he wants but he’s not filling those extra seats anyway.