Le jeu au sol des Alouettes

Lors des deux dernières parties, pour peu qu'il ait été utilisé, le jeu au sol des Alouettes a été relativement muselé.

Ceci m'amène à me poser cette question : que vaut Ryan Dinwiddie comme entraîneur des porteurs de ballon. Je ne me pose pas la question pour Sweet car ce dernier a encore montré lors de la dernière partie qu'il est capable de faire que son unité s'ajuste à la partie. La 2ième demie de la ligne offensive a été bien meilleure que la 1ère demie.

C'est certain que lorsque le jeu au sol est peu utilisé, on peut difficilement juger de sa qualité. Mais en même temps, on peut se demander si l'unité des porteurs de ballon est suffisamment bien entraînée pour que Schonert lui fasse autant confiance qu'il ne le devrait. Je vais attendre avant de me faire une idée, mais il me semble que les porteurs de ballon sont moins efficaces sous la houlette de Dinwiddie qu'ils ne l'étaient avec Speckman ou Bischoff.

Je crois que ça passe ou ça casse cette saison pour Dinwiddie.

We had the league's leading rusher until game 4. The season is long and I'm not worried about the position coaches. If we see persistent problems halfway through the season, I'll take notice again, but right now, the main issues with the running game IMO are: 1) we don't have enough run packages to keep the enemy D off-balance and 2) our first-year OC is too easily put off from running the ball -- if we have early success in a game, he'll do it, but if we get stuffed, he abandons it quickly.

In the Hamilton game, Hamilton's Dline was in the backfield before Sutton could take a step. That's not a position coach or running back issue. It is more likely that Hamilton figured out a "tell" as to when the Als were going to run the ball or/and simply dominating the line of scrimmage early. After that Blake got hurt which combined with the early fails is likely what motivated Schonert abandoning the run.

If you look at the Winnipeg Calgary game you saw Dickenson who's considered the or one of the best OC in the league have the same problems until Cornish got angry. Dickenson then started giving Cornish touches and he put up 100 yards in four carries.

Yeah, the "tell" theory is plausible to me. Also we need to do a better job of varying the snap cadence so the D-line isn't teeing off with maximum momentum every play. A few variances leading to offsides and those ends won't have the same jump off the line.

Vary the cadence and change the snap count from time to time will help hold the D-line.