Le dernier droit crucial

Le dernier droit sera crucial pour une participation des Alouettes aux séries d'après-saison, et à ce jour, je ne vois pas ce qui les ferait y participer, sinon que la descente aux enfers des Bou! Bombers et des Eskimos n'est pas terminée. Ces deux équipes sont médiocres, mais semblent presque avoir plus de chances de finir avec plus de 5 victoires que les Alouettes.

À mon sens, les Alouettes doivent absolument gagner le match de Moncton. Il leur faut quelque chose maintenant sur lequel tabler pour donner un peu de positif dans toute la médiocrité qu'on voit depuis la partie contre Toronto à Montréal.

Depuis que Calvillo est KO, les Alouettes n'ont rien montré de bon sauf le ralliement contre les Lions à Montréal. La victoire à Toronto a été celle de la défensive, et celle-ci ne pourra gagner qu'une partie sur 5, dans le meilleur des mondes.

Les Alouettes vont disputer 3 parties contre Hamilton, une contre Toronto, une contre Winnipeg. Chacune de ces parties est une occasion de se rapprocher d'une participation aux éliminatoires et c'est l'occasion à saisir. Les autres parties sont contre les Roughriders (ayoye!) et les Eskimos (peut-être une chance de victoire).

L'attaque des Alouettes doit sortir de sa torpeur et réussir à faire des séquences soutenues. La défensive des Alouettes a donné 5 revirements contre les Lions et l'attaque n'a rien trouvé à faire avec ça.

Il est temps de faire jouer l'attaque avec les qualités de Marsh, si on est pour le faire jouer. Il faut déplacer la pochette et le point de lancée du ballon, profiter de sa mobilité et de sa capacité de courir, faire des jeux à contre-courant et surtout réussir les jeux de passes courtes et intermédiaires. Ce qu'on a vu montre que Berry, Miller et les autres sont incapables de préparer l'équipe pour réussir les jeux. On travaille avec la même merde depuis 3 parties et ça ne fonctionne pas. Allumez, quelqu'un!

Ce qui me frappe depuis 2 parties, c'est le manque de précision dans les passes. Je ne sais pas ce que Miller a fait avec Marsh pour qu'il ait ainsi régressé, mais c'est très efficace pour aller nulle part. Je ne sais pas si c'est Marsh qui a un blocage entre les oreilles, mais si c'est ça, il va falloir qu'il en sorte.

J'ai espoir que notre équipe ne se laissera pas rejoindre par un de ses poursuivants, mais je dois avouer que ces deux dernières parties ont durement éprouvé ma foi.

When I see Marsh and the receivers not being in synch I also think of this:

Trestman besieged them with details. Everything needed to be precise. Pass routes were to be run at exact angles, linemen’s stances required fingers on specific spots without a deviation of even a couple inches. But with each demand came an explanation. He told them why a sloppy pass route could lead to a bad throw or a lineman’s failure to stand in his assigned place might destroy a run play. He made each of them believe their role was the most important on each play because if they slipped up and something went wrong, the whole play could be compromised.

[url=http://sports.yahoo.com/news/football-thursday--bears-coach-marc-trestman-needed-exile-in-canada-to-overcome--doesn-t-relate-well--reputation-174051955.html]http://sports.yahoo.com/news/football-t ... 51955.html[/url]

Teams have figured out Marsh. Take away the deep ball and wait for him to make a mistake on the underneath stuff. Nothing surprising for a young QB. What's frustrating is that the coaches aren't modifying their playcalling accordingly. If the deep ball isn't there, run some option draw plays and get the RB involved on flares and curls. Attack the perimeter and stretch the defense horizontally. You have success doing that, the deep game will open up again as linebackers start to cheat closer to the LOS to help in run / short pass support. And then Marsh can take his shots downfield. But all we do is make him sit in the pocket waiting for intermediate or deep routes to develop with no running game and no idea of moving him out of the pocket or devising set plays to allow him to throw on the run. It's suicide.

And he’s decided not to run with the ball why ? :wink:

I think the bigger game is Winnipeg vs Montreal. If you take that game, you win the tiebreak and that effectively puts you two games up on them. However, I agree, the Moncton game is an important game for the Al’s, and equally as important for the Ti-Cats.

Le Staff+ D+P: Just last evening I was amazed to see Marsh trying to stay in the pocket.. looking. looking for receivers. This from a QB who has already demonstrated that he does well with the pass while rolling to one side of the field. He was not his self yesterday. He is a quick QB who can dance around defenders and, has taken several 10 yard rushes to date. I was just amazed that the game plan must have been for him to stay in the pocket. Perhaps the coaches are attempting to remake him into a Calvillo who was a pocket passer supreme. This one has to hang with the coaching staff.

That is the mystery of this game to me to…

Could be a number of factors. The coaches could be forcing him to drop back and stay in the pocket (facepalm). Enemy teams could be running QB spy fronts. But regardless, unplanned QB scrambling isn’t going to be enough. We have to draw up designated plays designed to max out his running ability while using Jerome as an option.

That’s what I mean. It was like watching Calvillo. That’s not normal from what we know of this guy.

And you still think we have good coaches? :wink:

Here is my take and its just an opinion. I think they are banking on Calvillo coming back and they don't want to change the offense or do anything more than minute tweaks so that the rest of the offense continues to get more comfortable with their offense while AC is out. The end result are "controlled scrimmages" hopping Marsh is able to execute it well enough to win a couple games and then have Calvillo take the team back in the post season.

That's what I'm thinking and who called that shot ??? Could be anybody from Wettenhaul, Popp or Berry. Most likely Popp.

I mean the Lions DE came wide all night it was obvious what they were doing yet we didn't counter it at all which makes me think the things we are chatting about aren't even in the playbook.

Leaving aside the stupidity of banking on a 41-year-old QB returning (when he wasn't even playing well prior to the concussion), the team isn't grasping the offense. So I can't understand their thinking. Nobody seems clear on their assignments, from linemen to receivers to running backs. We've played 11 regular-season games and the offense is getting worse, not better. I just don't get it...

And if you're right and that's really their plan, then start Neiswander the rest of the way. At least he's more of a pocket-passer than Marsh...

Connu comme étant un guru des quarts-arrières, Bill Walsh ne jurait que par le jeu de pieds d’un quart-arrière. On se souvient de la beauté du jeu de pieds de Montana, Marino et aujourd’hui Manning et Brady. C’était un des points forts du match qu’a joué Marsh lors du match contre C-B: il s’installait très rapidement dans sa pochette et sa marche arrière était de satin.

Or, depuis le deuxième quart du match contre les Argos, je trouve que le jeu de pieds de Marsh est chancelant. C’est le genre de chose qui arrive souvent suite à de nombreuses interceptions car on pollue un peu l’esprit de notre cowboy en lui demandant de prendre moins de risques, d’être plus prudent. Plutôt que de s’installer correctement et prendre un pas décisif vers l’avant après trois ou six pas de marche arrière, le quart-arrière devient timide et pense à trop de choses en même temps. On lance alors avec les pieds qui ne sont pas sur la terre ferme ou les épaules qui ne sont pas cadrées d’où le manque de précision.

Étudiez RGIII qui connaît un début de saison difficile. Dans son cas, sa déchirure des ligaments croisés a affecté son jeu de pieds. On le sent moins sûr, plus hésitant dans son jeu de pieds. Il sautille et bondit un peu trop. Même si ce n’est pas le cas de Marsh qui a ralenti ses mouvements, les deux ont beaucoup de mal à s’installer sans anicroches dans leur bulle.

Ça me fait de la peine de l’écrire mais à la lumière des deux derniers matchs, à voir son bras cannon, ses qualités physiques et ses nombreuses faiblesses, Marsh ressemble énormément à Rex Grossman.

Je l'aime bien moi L'Apache :cowboy: Connait son affaire :thup:

Merci Hfx, c’est bien gentil. Je ne suis qu’un amateur parmi tant d’autres. Ayant passé de nombreuses années sur divers forums de football, je suis impressioné par le niveau de connaissances de plusieurs ici (notamment par le tien). Ce que j’aime aussi, c’est que l’on puisse débattre et échanger d’idées et d’opinions tout en restant poli et respectueux envers l’autre. C’est chose rare aujourd’hui. :thup: :rockin:

Rassure-toi : ce n’est pas toujours comme ça… Mais ce l’est la grosse majorité du temps.

J’aime bien ta remarque au sujet de Marsh. Et je la pousse un petit peu plus loin : qui est l’entraîneur des quarts? Mike Miller.

Je crois que le parcours de Miller montre qu’il est très bon avec un quart-arrière qui n’a besoin de personne pour apprrendre à bien faire son boulot. Même chose pour Campbell avec les receveurs et Verducci avec les joueurs de ligne. Speckman? Quel est notre jeu au sol lorsque Whitaker est blessé?

Well, if we can make any kind of distinction between the offensive guys, I'd say Verducci hasn't been quite as bad as the rest. The line started the season terribly, but got better, mainly when the vets (Flory, Woodruff) went down. Being able to muddle through with a hodgepodge of replacements and offer decent pass protection and adequate run-blocking isn't the worst thing.

I agree with you concerning Speckman, Miller, and Campbell. (let's not even mention Dinwiddie :wink:)

Marsh isn't running & rolling out enough, he's without a great short-pass outlet as well as running threat in MVP Whitaker, and they seem completely unwilling to use a safety valve like TE Lavoie who showed what he could do last year.. and seems to me would be a welcomed addition for the playbook for a young QB.

And for some reason we seem completely unwilling to let Smith make even a single throw, let alone start or come in in relief.

I can live with growing pains from young and/or inexperience QB's, but I can't live with sub-standard coaching or play calling.

And anyone thinking all we need to do is stay ahead of EDM/WIN and then Calvillo will return from the playoffs and the offense will rise again is fooling themselves.. Calvillo is far from a sure bet to return, and even if he does he wasn't moving the ball AT ALL before the injury, won't be any better after 9 weeks out.

It's a shame the offense had to implode in the same year the defense started showing us something... but thems are the breaks.

Bang on. Compare Collaros, a second-year CFLyer, to Neiswander, in his third CFL season. Obviously players are different, but clearly coaching has an impact.

Calvillo is far from a sure bet to return, and even if he does he wasn't moving the ball AT ALL before the injury, won't be any better after 9 weeks out.
I don't get this either. Calvillo was playing the worst football I'd seen him play as an Alouette before the injury and now we're not going to modify the playbook because we think he can recover and lead us to the promised land? It's insane.

When our receivers went down last year, Trestman revamped the playbook in the middle of the season to emphasize the running game, with double TE sets, Lavoie as the H-back, and Jennings carrying the rock. Had he not done so, we definitely wouldn’t have won the division. Why can’t our current set of coaches show some flex?

They are hoping on Calvillo returning and doing well out of lack of options. I’m sure they know it is not likely but what else are they going to hang their hat on. It is just the reality of the situation thy find themselves in. There is no magic bullet.