Khalif Mitchell To Sign

[url=http://cfl.ca/article/report-khalif-mitchell-to-sign-with-alouettes]http://cfl.ca/article/report-khalif-mit ... -alouettes[/url]

We know his history with hand gestures, etc., and he also had a reputation for taking plays off. But when he was on his game he was a dominant physical presence who could push the pocket.

This is a great, low-risk signing. If Mitchell doesn't work out, he's gone, but we do need help at DT, and playing in a rotation should keep Mitchell fresh.

Agree. And one can hope that BC letting him go, again, might be the trigger to maturity (at least to a sufficient level so to be an effective player and make him move out of Stupidville).

A low risk signing it may very well be.

But I don't like the guy, never have. Worse cheap shot artist than Emry.

Thought of that and its why I added the caveat (not well expressed as such):
trigger to maturity (at least to a sufficient level so to be an effective player and make him move out of Stupidville)

Je vais attendre avant de m'enticher, ne serait-ce que par le goût amer qui m'est resté de l'annonce de l'embauche d'Austin Collie qui s'est avérée un pétard mouillé.

En supposant que ce soit le cas, voici mon sentiment à son propos.

Je n'ai pas aimé la collection de bêtises que Mitchell a exposée en 2013 et à l'hiver 2014. Je l'ai trouvé immature, salaud, indiscipliné et égocentrique. Mais il faut admettre que Mitchell vient d'aligner deux bonnes saisons avec les équipes de Braley sans arborer ces comportements disgrâcieux ni accumuler les punitions stupides. Peut-être que Mitchell a changé pour le mieux et qu'il donnerait aux Alouettes le meilleur de ce qu'il est capable présentement.

J'avais sensiblement les mêmes appréhensions à propos de Dwight Anderson, et à l'expérience, il n'a pas vraiment été une plaie au sein de l'équipe.

Si Mitchell se joint aux Alouettes et réussit à avoir le même rendement qu'avec les Lions l'année dernière, je crois qu'il renforcerait sérieusement le milieu de la ligne défensive des Alouettes. Il serait ce joueur capable d'appliquer avec constance de la pression sur le quart adverse au milieu de la ligne que j'aimerais avoir chez les Alouettes. Avec Mitchell dans l'arsenal, les Alouettes auraient une belle conbinaison de pression et de protection au milieu de la ligne défensive.

Mitchell has confirmed it on his twitter.

Khalif Mitchell
?@TruthWillFree96
#Bonjour
#Montreal
#flightschool

Je me reprends, c’était en 2012 et à l’hiver 2013.

Maintenant que le principal intéressé a confirmé, j’avoue que je vois mal comment l’équipe pourrait s’améliorer, hormis au poste de quart-arrière où le meilleur et le pire sont encore possibles.

Le seul poste où je vois qu’une progression serait possible est au poste de botteur.

That is the truth. With all the free agent re-signings and the new additions, it still comes down to how Crompton and/or Skelton will perform. Plus you need a little luck with injuries.

La saison 2014 de Mitchell avec BC a été médiocre; en effet, 1 sac et 9 plaqués. Meilleure en 2013 avec Toronto; 5 sacs et 32 plaqués.

Un peu surpris de cette signature mais,comme il a été écrit, cette signature ne comporte aucun risque; il sera tout simplement retranché s'il ne performe pas selon les attentes.

Richard

s’il ne performe pas selon les attentes

Both on the field and off.

From Rick Moffat:

  • 3 yr. contract
  • Brandon London hooked Mitchell up with Popp
  • Stampeders also were interested.

Bottom line, as others have said, he will have to prove himself.

Lost in the Mitchell signing is the official announcement of Kris Redding’s signing, which broke a few weeks ago.

This interesting tidbit from JP’s press release: “Khalif will bring a presence to our interior line that we haven’t had since the days of Adriano Belli and Doug Petersen,? said Alouettes General Manager Jim Popp. “Combine his brute strength and overwhelming size with our current players and we feel it will strengthen one of the better defensive line combinations in the CFL.”

Clearly, Popp and Thorpe see something here, and to the extent that Mitchell is a BIG man (6’6’’, 315 lbs.), I agree with them. Our DTs have tended to be on the smaller side recently. A guy like Mitchell not only gives us a huge target to play alongside Cash, which should open up the latter for one-on-one matchups, but it gives us better options when we run plays out of a 3-4 formation, since Mitchell is no stranger to lining up at nose tackle and he has the size and strength to be effective in that role.

He may be a bust, but he may turn out to be the sleeper signing of 2015 if we can him back to his 2013 form. Jim’s on his A game. :thup:

Statistiquement, c’est vrai, mais la défensive de Washington n’a pas été à la hauteur de la qualité des joueurs qui la composait. Mitchell a eu des statistiques diminuées, mais c’est aussi vrai pour Bighill et Taylor. Elimimian, Smith et Westerman ont eu des statistiques à la hausse, mais Smith et Westerman ne jouent pas à l’intérieur de la ligne défensive. C’est pourquoi je crois qu’il y a un aspect systémique dans l’explication de la baisse de rendement de Mitchell.

Je demeure dubitatif au sujet de la capacité de Washington de bâtir une défensive solide. Avec les joueurs qu’il avait sous la main, il aurait dû être capable d’avoir une défensive plus efficace mais ce n’est pas arrivé.

J’ai l’impression que Thorpe pourrait faire meilleur usage des qualités de Mitchell. Ça ne coûte pas cher d’essayer.

En 7 parties…

As part of his 3 yr. deal Mitchell has been asked to provide the half-time entertainment at Als home games.

https://www.youtube.com/watch?v=nvkU_q7VA8c

Interesting hobby for someone who plays in the trenches, which is usually tough on the hands.

To me, this is key.

Why didn’t anyone else sign him before the Als now that it is mid week into the second week of F/A?

When Khalif is motivated he is one of the very best in the league at his position.

Mitchell a fan of John Bowman.

[url=http://www.tsn.ca/radio/montreal-690/mitchell-i-love-john-bowman-1.210502]http://www.tsn.ca/radio/montreal-690/mi ... n-1.210502[/url]