Diamond Ferri de retour avec les Alouettes

Diamond Ferri revient à Montréal.

Je ne sais pas trop comment prendre la nouvelle, mais c'est certain que lui doit être content de revenir à Montréal, un ville qu'il adore. En tout cas, c'est ce qu'il avait dit à mon fils lorsqu'il le tenait dans ses bras.

I watched him with Sask. last year and he was a real ball hawk, made plays all over the field. Brings an attitude that Thorpe probably likes.

And he`ll probably be the best kickoff returner we will have in camp.

Negatives are the dumb penalties he takes at times and his tendency to be injured/sick.

Glad to see Diamond back with the team :thup:

Best name ever! Welcome back

He should of never left, stupid Reinebold cut him.

Well, meh. I mean, I don't mind him back, as long as he's cheap, but there is no obvious place for him here as a starter, so he's basically back as a rotation guy and ST body. He's certainly not displacing Hebert at Will, he's too small to play Mike, and for ratio reasons, we need to dress a NI at safety.

Special teams and depth is important.

He turned out to be a great Utility DB and that is perfect for any team to have aplayer like that take one of the DI spots

We've lost four linebacker. So this is one. We might grab one or two in the draft and one or two in the US.

Forgive me as I do not recall, did Ferri leave as a FA to the Riders?

In any event, lose a NI LB for an Import, one who has also taken the odd dumb penalty at times.

Diamond Ferri was released by the Alouettes,on June 15,2012.

Richard

well, in terms of dumb penalties, replacing Emry with Ferri is a wash. . .

Ferri won't be a starter with us, so chances are the dumb penalties will go down as a result.

Je ne crois pas que l'équipe soit en mauvaise posture du côté de ses secondeurs.

Hebert, Cox, Brouillette et Woods forment un bon noyau. Venable me semble prêt à voir plus de jeu. Boulay pourrait s'avérer un joueur intéressant, considérant sa vitesse et son gabarit. Beaulieu-Richard demeure un projet à plus long terme. Roy me semble plus destiné aux unités spéciales avec Spencer. Le retour de Ferri donne une certaine profondeur et de la rapidité à une unité qui me semble bien se renouveler, d'autant plus que les secondeurs sont appelés à jouer souvent en couverture dans la défensive de Thorpe.

:lol: