Choose our OC (2015 Edition)

So, fellow Als fans, who do you think it should be?

Si Cortez et LaPolice semblent être des choix plus évidents, je pencherais pour LaPolice.

Ce qui me fait incliner de son côté (bien qu'on sait qu'il cherche un poste d'entraîneur-chef, pas un poste de coordonnateur), c'est qu'il a eu du succès comme coordonnateur avec des jeunes quarts en progression. C'est sous sa houlette que Durant s'est développé, et il est le seul qui ait tiré quelque chose de bien de Steven Jyles.

LaPolice a utilisé des systèmes axés sur la passe, sur la course et sur un mélange des deux. D'accord qu'on puisse dire ceci de Cortez également. Mais je trouve que Cortez n'a peut-être pas eu la main aussi heureuse avec de jeunes quarts que LaPolice. Ce dernier semble plus apte à adapter son système à son quart que Cortez, mais je dois avouer que le système que ce dernier a exploité avec Durant était passablement différent de ce qu'on avait vu de lui avant.

Par ailleurs, puisqu'il pourrait devenir disponible d'ici la fin de l'année, je serais aussi très intéressé à avoir un coordonnateur à l'attaque du nom de Marc Trestman. Mais il aura probablement suffisamment d'offres intéressantes pour ne pas considérer un poste comme celui-là à Montréal. Je ne dédaignerais pas non plus Milanovitch, s'il s'avérait à être libéré par les Argonauts, mais je doute que Barker ait l'élémentaire courtoisie de faire l'annonce de son renvoi en temps utile pour qu'il puisse raisonnablement se trouver une autre équipe où aller oeuvrer, si ça devait arriver.

Excellent points, LeStaf, regarding LaPo vs. Cortez. That said, Cortez has two Grey Cup rings as an OC to LaPo's zero. Having a veteran coach might be just what we need on offense to settle down Crompton.

As for Trestman, I'd forget about him. Chances are slim that he'd be interested in the OC job after having been a head coach both in the NFL and for our Als. In any case, it's time to move forward. The offense he ran was perfect for Calvillo, but Calvillo is not our QB.

Bien vrai!

Cela dit, LaPolice avait amené son équipe à un jeu de la victoire en Coupe Grey. C'est l'unité de Reed qui a tout bousillé.

Would like to see Cortez but expect it to be Schonert, unless there is some dark horse out there that Popp has come up with.

I checked and see that Higgins and Cortez worked together in Calgary in 1992 and 1993, so maybe there is some sort of connection. And they do have similar hairstyles.

A Cortez / Schonert / Calvillo combo could be a great situation. The Oline is in place for a plug and play RB with modern philosophy that it is the Oline being the important position in which there are an abundance of RBs

Of the choices, I vote no for Jackson, Costanza, & Himebauch. I wouldn't object to LaPolice, but I have this feeling that he's pretty comfortable at TSN and would only leave there for a head coaching position, not a coordinator's position (I freely admit I could be wrong about that, but it's my gut reaction).

So, that leaves Schonert and Cortez. The latter is far more proven, and having tried to be a head coach and having failed at it, I suspect that he has no further ambitions in that regard, so I would choose him. Schonert can stay with the receivers, AC as QB coach, and Dinwiddie can go back to being a "quality control" guy.

Tedford est confirmé dans ses fonctions et Chapdelaine s'en va à Regina.

Les probabilités de voir Cortez à Montréal ne semblent donc pas s'améliorer.

Il demeure que je me surprends de voir Wally aller chercher quelqu'un qui a pas vraiment eu plus de résultats que Mike Miller. Au moins, il a déjà travaillé dans le football canadien, mais c'était dans une autre ère paléontologique. Je demeure sceptique au sujet de cette nomination, d'autant plus que l'équipe est à vendre.

Off the topic, but Chiu is now the OL coach for the RedBlacks.

Kind of surprising he would make a jump like that considering Milanovich gave him his start. Unless he sensed they weren`t happy with him and might not bring him back. His connection to Ott. is Jason Maas, another coach that Milanovich has lost.

Will Milanovich reach out to Scott Flory as a replacement?

Chiu has a young family and resides in the West Island of Montreal.
Ottawa closer to home for him.

He was driving back and forth as often as he could last season.

A dark horse could be a guy like Pete Costanza, the receivers coach in Calgary. He's apprenticed for a few years under Dickenson and Hufnagel and could be ready to take that next step. Calgary is a coach factory as well as a QB factory and he might merit consideration.

Would give him more consideration than Cortez. New blood, new ideas and as you said coming from a quality organization.

No thanks to Cortez.

Going tough to uproot a guy who will have the same position in Calgary in 2016 when Dickenson takes over from Huf.

Will not know until you try.
Fresh new ideas as oppose to recycled ones (Cortez)

Hire this man: https://www.youtube.com/watch?v=xiwtXHPwGPE

He has worked with Dickenson since the beginning. It could be likely that he is in line for the OC in Calgary when Huf moves upstairs FT and Dickenson HC.

Jan. 3 and still no decision on our new OC... :roll:

Are you surprised?

Nah, just frustrated... :smiley: