Argonauts vs Alouettes

Les Argonauts ont donné une leçon de football aux Lions hier et Zac Collaros a eu une soirée du tonnerre.

C'est presque à souhaiter que les Alouettes rencontrent Ray la semaine prochaine!

Pour ceux qui croyaient que la ligne offensive des Argonauts avait des failles, elle a gagné de brillante façon la bataille des tranchées hier contre une des meilleures défensives de la ligue.

Miller a du pain sur la planche, et je ne crois pas qu'il sera à la hauteur du défi.

If we’re to have even the faintest chance against Toronto, we have to control time of possession, give Calvillo as many chances to put together lengthy scoring drives as possible. Every unit will have be firing on all cylinders. I don’t anticipate a win, but I’m hoping for one nevertheless.

Personnellement, je trouve que les Argos se sont améliorés depuis le début de saison,particulièrement du point de vue défensif. Les Argos/Jim Barker n'ont pas peur de prendre des décisions,parfois difficiles; de plus,ils font confiance aux jeunes. Pour moi, une grande différence avec les Alouettes,à ce niveau. Les demis-défensifs américains des Argos sont tous jeunes,contrairement à ceux des Alouettes qui sont d'un âge avancé,du moins du point de vue football. De même pour certains receveurs,particulièrement Jamel et Arland.

Une nette avantage des Argos est certainement au niveau des receveurs canadiens; des joueurs tels Andre Durie et Spencer Watt vont régulièrement procurer de longs jeux aux Argos. De plus, ils ont de jeunes canadiens très prometteurs à la ligne défensive.-David Lee et Cleyon Laing- Sur cette même ligne, les américains Kiante Tripp et Jonathan Williams sont également prometteurs. Pourquoi Jim Popp n'a pas réussi,dans les dernières années, à trouver ce type de joueurs me dépasse.

Je crois également que les Alouettes auraient une meilleure chance de gagner si Ray est au quart. Hier soir, Ray n'aurait pas réussi à s'esquiver comme Collaros contre les Bighill, Eliminian et Smith. Les Lions sont-ils aussi bons que plusieurs le croient? Je commence à en douter. Leur ligne offensive laisse à désirer; une chance que Lulay peut courir.Défensivement, Bighill ne joue pas à sa position normale.

Les Alouettes peuvent toujours gagner et je ne crois pas qu'une victoire ou une défaite dépende strictement de Mike Miller.
Pour vaincre les Argos, l'offensive,la défensive et les unités spéciales devront contribuer.

Richard

Very simple answer: Chris Jones. This guy spends his off season recruiting on the defensive side of the football. He made Popp look very good while he was with us in Montreal. This guy really deserves a HC position. Ottawa would be a great fit for him.

Montréal aussi...

Doubt that happens as long as Popp is the GM.

Agreed 100%. It speaks to my opinion that Popp has fallen off substantially in the past few years...

:D

Argos were awesome beating BC last evening. The Grey Cup champs are an ascending team while the Als are descending. With AC and the total passing game, we have another example: AC descending while TO's Collaros demonstrated great passing and running (while their ace was on the bench). Chad Owens is the leading receiver, also two great Canadians in Durie and Watt. Als best receiver is Green who is way down this year ( 10th or 11th best ). Our Canadian receiver is nowhere. I believe Jim Barker is beating our Popp in finding effective new players.The Argos did lose a few quality players this year but, Jim Barker filled the need. Who has Popp brought to the Als? He has not really been effective in recruitment since the season he signed Billy Parker and Gerald Brown.The Argos did lose a couple of good defenders from last year but, his new guys held the powerhouse BC Lions to 12 points last evening.For Montreal STs are ascending- Noel Devine leads the league in total returning yards and the Als strength is the defense. Unless AC and his receives really step up, I don't see them taking the Argos.

Noel Devine mène parce que les Alouettes ont joué 3 de leurs 5 parties contre Winnipeg et Edmonton. Ceci lui a donné beaucoup de bottés à retourner.

Mais j'aime mieux avoir Devine qui peut apprendre à ne pas échapper le ballon et qui est capable de faire des bons gains que ... qui aujuste?

As per Als roster, IMP DT Scooter Berry has been added to 9 game injured list and IMP DT Scott Paxson- amongst final cuts at end of training camp- has been added to the practice roster.

Richard

I assume this means Hopkins will take Berry's spot and Paxton will eventually be on the 46-man roster but not dressed (unless Adebayo fills that latter role?).

As per Als release, NIP LB Jordan Verdone has been placed on 9 game injured list.

Brandon Whitaker to be held out of practice in the weekend and reevaluated early next week.

No mention of Burke Dales.

Richard

As per CFL transactions of August 1st and 2nd, the Als have:

Deleted IMP DL Ventrell Jenkins.
Transferred from practice roster to active roster IMP RB Tyrell Sutton.

Richard

Richardson suffered a sprained knee in practice today and it doesn`t look like he will be a go on Thursday.

On the other hand it looks like Whitaker might only miss 1 game.

[url=http://www.journaldemontreal.com/2013/08/04/richardson-se-blesse-a-un-genou]http://www.journaldemontreal.com/2013/0 ... a-un-genou[/url]

Assuming that Jamel won't play on Thursday,so far 4 dressed players in last game won't play; they are:

IMP DT Scooter Berry
IMP SB Jamel Richardson
NIP LB Jordan Verdone
IMP RB Brandon Whitaket

Based on assumptions or what JIm Popp has said, the following players should/will dress on Thursday:

IMP WR/KR Tyron Carrier
IMP DT Moton Hopkins
NIP LB Byron Roy
IMP RB Tyrell Sutton or an IMP WR on practice roster or IMP DT on practice roster
Unless injured in the next days, NIP RB Jerome Messam will dress; either NIP DE Bo Adebayo or NIP DE Ameet Pall won't dress.

Richard

Both Richardson and Whitaker out for Thursday's game? Not expecting a win but I am hoping for progression on offense on offense and better performance through the back half of the game on defense.

Je ne m'attends pas à beaucoup mieux du côté de l'attaque. Celle-ci est de nouveau sur la table à dessin et l'équipe n'aura eu qu'une semaine d'entraînement à pratiquer les nouveaux jeux. C'est un retour à la case départ.

Les Alouettes entreprennent un deuxième début de saison, et l'attaque devrait avoir plus les allures d'une offensive de camp d'entraînement qu'une attaque du 1/3 saison. Par contre, on peut garder espoir que les choses vont s'améliorer.

Je me demande tout de même ce qui arrive avec Mike Miller. Aucune annonce n'a été faite à son sujet.

He's staying on as OC but with Berry "overseeing" the offense. It's still not clear who will call the plays, but Miller definitely remains a part of the coaching staff.

On CJAD last night Popp wouldn't confirm Miller is staying. He said there were still things to work out but he was hopeful. My take on that is they want him to take a pay cut.