Alouettes Head Coach in 2023

Might DM dip into the Carabins well again?

1 Like

Only thing is that he never coach in the pro, but I have no doubt that he would have the respect of his players.

If he's the choice though, I expect the Als would have an OC.

I still expect that the Alouettes future Head Coach will be a present member of the coaching staff. Danny will say that many coaches have been interviewed but he will conclude/tell the fans and the media that the best option/ the best candidate is either Byron Archambault or Noel Thorpe. A few weeks ago, I thought that it would be Noel Thorpe but presently I think that Byron Archambault could be Danny's choice.

Forget coaches such as Trestman, Milanovich and Brady. We are no longer in 2008 when Mr. Wetenhall was the Owner and Jim Popp the GM; at that time, Trestman was paid no less than $500,000 and as much as $600,000 and he had a good team.

Today/ in 2022, no US candidate will accept a Head Coach position paying $300,000 Can. and roughly $231,000 US.

I won't write on this matter again until the end of the 2022 season.

Richard

Archambault has been really impressive as special teams coach, all the more considering he was only parachuted into the job a week before camp. However I believe he is still too inexperienced to be considered for head coach.

But I guess things could be worse. Maciocia can say he interviewed several candidates but concluded the best option was himself. :slightly_smiling_face:

He's had a close relationship with Maciocia over the years so could get an interview.

De tous les noms qui ont été mentionnés, il me semble qu'un candidat a été oublié : André Bolduc.

Je ne suis pas certain que bien des gens nommés ci-dessus voudraient travailler avec l'imposteur. Thorpe, Maas, Bolduc, peut-être. Du reste, je ne crois pas que ça les intéresserait, surtout considérant la façon dont il a traité Jones et Miles.

1 Like

Je ne croix pas que Bolduc est pret a devenir entraineur-chef. Ça fait plusieurs années qu'il semblent content d'etre entraineur des demis (et recemment, adjoint a l'entraineur-chef). Selon moi, it doit prouver qu'il est capable d'occuper le poste de coordonateur offensif avant tout. De plus, Maciocia a accordé à Calvillo le role de OC en effet, après avoir choisi Lionello. Bolduc, malgré son experience, n'était ni le premier ni le deuxieme choix de Maciocia.

1 Like

Would they dare to put Calvillo in there?
I have always thought that Steve Walsh ( not THAT Steve Walsh) could make a good CFL head coach,

This guy steve walsh football - Search (bing.com)

Great college pedigree with a National Championship and 4th in Heisman, back-up QB for over a decade in NFL, with several teams. Has had many coaches and influences. Was as great QB coach in Regina and brought Fajardo along nicely then to Ottawa. Went back south during Covid and is now HC at his HS.

1 Like

I’d like to see Walsh being OC before giving him the HC title.

I would be curious to see him as AGM + Director of US scouting though (like Danny McManus). I do think that he got a big list of contact in the US

1 Like

De n'être ni le premier ni le deuxième choix de Machinchosia est peut-être un signe de qualité. :smiling_imp:

1 Like

If the team continue to play like that and they have at least a little bit of success in the playoff, the HC job will be a really interesting job for any Coach

As I've said before I can't see Maciocia moving too far from his comfort zone, so after what he'll call "an exhaustive search" it will likely be Noel Thorpe. Jason Maas an outside possibility.

And if Maas, would he bring Fajardo with him? Fajardo has been having a rough time with Rider fans. Here he would have no such issues as he doesn't play with a hockey stick.

Also, any new head coach would like to know who his ultimate boss is, so "The Estate" will have to remove their masks and reveal themselves.

1 Like

He hired Jeff Reinebold last offseason with who I don't think he had any relation with but he was just the best candidate possible so I do think he will hired the best candidate possible. If he was really considering Noel Thorpe as his top candidate, then he would have name him Interim HC when they make the change to see if he can make the job.

I do agree though that the new HC will need to have a better picture on what the Estate will do what I think we will know more at the end of the season.

1 Like

Somehow I do not see Maas being hired.
Thorpe would be my guess.

1 Like

Je crois que nous avons besoin de stabilité après plusieurs années tumultueuses. Pour cette raison, je crois que ce sera Thorpe.

Peut-être est-ce tout ce qu'il attend pour se nommer lui-même. Ce ne sont pas Stern ni Cecchini qui ont ce qu'il faut pour le contredire. Larry Smith l'aurait pu en son temps (encore qu'il ne l'a pas fait lorsque la situation s'est présentée) parce qu'il avait les contacts et la crédibilité pour le faire. C'est très différent avec les acteurs d'aujourd'hui.

Thorpe est revenu en cours de saison. Comme stabilit√©, on a vu mieux. Mais je comprends que l'id√©e est qu'il semblerait pr√©f√©rable de poursuivre avec une figure connue des joueurs plut√īt qu'un autre nouveau venu.

Pour ma part, si la qualité du jeu de l'équipe ne se hisse pas vers le haut du panier, je me fous pas mal de la stabilité, car l'équipe sera stable parmi les pires de la ligue. L'ère Trestman n'a pas commencé dans la stabilité. L'ère Levy non plus. Si le meilleur candidat se trouve en-dehors de l'organisation, j'aimerais mieux sacrifier la stabilité au profit de la compétence, que d'ériger la stabilité en principe directeur et perdre l'occasion d'avoir le meilleur candidat.

Je me demande ce que vaudrait Tommy Condell comme entra√ģneur-chef, mais de toute fa√ßon, encore faudrait-il que le "meilleur candidat" veuille travailler avec Machinchosia. C'est loin d'√™tre acquis.

I agree that we need to hire the best person available. Stability is great but not if you lose out on a good candidate or hire someone mediocre just because they already work in the organization.

I wouldn't want Condell, frankly. I haven't been particularly impressed by his work in Hamilton, and he might be purged at the end of the season if the Cats don't make the playoffs.

2 Likes

Autant Danny que Mario Cecchini l'ont dit à plusieurs reprises que Maciocia ne sera pas coach l'an prochain.

Pourquoi il ne voudrait pas ? C'est pas comme s'il y'avait plusieurs postes de disponibles et tu t'en va avec une équipe de série. C'est rare qu'un nouveau coach à la chance d'arriver avec une équipe qui était en série l'an dernier

2 Likes

Ce sont de bons points.

Mais je ne me fierai jamais √† ce qu'il dit √† propos de ne pas revenir derri√®re le banc. Je pose la m√™me question que Pierre Vercheval a pos√©e : serait-il √† ce poste si l'√©quipe avait pu compter sur Stanback jusqu'√† maintenant, ou √† tout le moins les 7 premiers matchs? Je pense que Jones serait encore aux commandes. La v√©rit√©, c'est que les substituts de Stanback n'√©taient pas b√Ętis pour livrer comme lui, contrairement √† ce qu'on a vu avec Jeremiah Johnson. De l√†, l'attaque tente toujours de s'en remettre, parfois avec succ√®s, j'avoue.