When will we have a new GM and coach?

Re: When will we have a new GM and coach?

by BigJoeM » Sat Feb 25, 2017 2:50 pm

Popp and Trestman are the boobie prize I thought they were getting Clements . Maybe Copeland does not have the money to go after NFL guys . The Tan/Bell ownership looks like a sham with much better candidates out there but you gotta pay them the going rate if you want them and the ownership has billions so why the wifft at the NFL talent or even CFL guys who are better .

Popp lost lots of respect from me in the last few years and Trestman always had Calvillo as the QB who was a major piece in the puzzle . The team did not respond when he was out (injured) and that's not a good sign for Tres as a coach .

They are better than NO one right now but to wait for these two doesn't make sense . I hope for the best but right now I am disappointed that it was these two that were chosen .
There was a man who had nothing to hide so he didn't care about privacy and I knew another who had nothing to say so he didn't care about free speech .
Veteran

by Argonauts est.1873 » Sun Feb 26, 2017 5:25 pm

Tic Toc Tic Toc the long wait continues as valuable time is wasted by the Argonauts.
Rescue the sunken 'Good Ship Argonaut' and restore her in 2017, PLEASE!!!!

Stay in Canada, spend in Canada!!!!!
All-Star

by LeStaf » Mon Feb 27, 2017 12:54 pm

L'annonce sera faite demain.

Je ne crois pas que les discussions avec Clements, s'il y en a eu, ont duré bien longtemps. Je ne pense pas que ça ait duré plus de 5 minutes une fois les civilités terminées. Clements est une figure montante de la NFL et je ne le verrais pas quitter maintenant cet environnement pour devenir DG dans la LCF, à Toronto ou ailleurs.

La réunion de Popp et Trestman à Toronto peut fonctionner, mais il faudra quelques saisons, et il faudra que Popp ne soit pas responsable de tout. Il faudra que Popp soit directeur-général, point. De cette façon, il pourra se concentrer sur son travail de garnir l'équipe en bons joueurs sans s'éparpiller à tant d'autres fonctions qu'il finirait par perdre son efficacité à toutes ses fonctions. C'est en définitive ce qui lui est arrivé à Montréal en 2016.

La venue de Trestman n'apportera pas une grande révolution à l'attaque des Argonauts. À la limite, elle sera un peu mieux dirigée, mais ce sera foncièrement le même système. Là où il faut peut-être s'inquiéter un peu, c'est dans l'embauche des entraîneurs défensifs et pour les unités spéciales. Trestman n'a pas vraiment été capable de bien recruter de ce côté et les unités spéciales des Alouettes de 2010 à 2012 ont été simplement horribles. C'est là que Popp devra lui venir en aide. À son arrivée à Montréal, c'est Popp qui avait assemblé l'équipe d'entraîneurs de Trestman. Avec le temps, elle s'est effritée et Trestman n'a pas été en mesure de recruter des entraîneurs à la hauteur de ceux qu'il perdait. J'espère que son passage dans la NFL lui aura permis de corriger cette lacune.

L'autre gros point d'interrogation, c'est la santé de Ricky Ray. Ray est le prototype parfait pour diriger l'attaque de Trestman. Cependant, il faut qu'il demeure en santé. Il semble hélas qu'on ne puisse plus compter sur lui pour construire l'équipe, en ce que chaque fois qu'il se blesse, c'est pour une longue durée. Il faudra voir si Willy sera capable de diriger cette même attaque avec succès, mais on peut avoir des réserves. S'il ne s'y est pas habitué avec Milanovitch, les choses pourraient être semblables avec Trestman. Cependant, Willy n'avait pas eu de camp d'entraînement dans ce système pour s'y acclimater. Peut-être que le fait de s'y préparer pendant un mois l'aiderait. Par contre, il va falloir qu'il soit plus décisif que lorsqu'il était à Winnipeg. Ses hésitations lui ont coûté son poste de partant et les succès immédiats de Matt Nichols dans ce même système peuvent justifier qu'on s'interroge sur les capacités réelles de Willy.

Finalement, que l'attaque soit menée par Ray ou Willy, il va falloir que la ligne offensive soit de premier plan. La protection du quart est primordiale pour exploiter l'ensemble du terrain avec l'attaque de Trestman. Si la protection n'est pas suffisante, l'attaque devient limitée aux zones courtes et intermédiaires. Un moment donné, c'est plus facile à défendre.

Je pense quand même que la réunion de ces deux amis à Toronto va améliorer l'équipe. Popp mise davantage sur le dépistage que Barker et à la fin, ça aide à construire dans la durée. Dans les 2 dernières années à Montréal, il a renouvelé la brigade de demis défensifs avec beaucoup de succès. Les Alouettes ont de très bons jeunes dans cette unité, et c'est le travail de Popp et ses dépisteurs qui y a mené. Il a aussi recruté de bons joueurs dans un passé assez récent comme Koster, Sutton, Knapton, Cash, Cunningham, Gagnon, Bede, pour ne nommer que ceux-là. Popp peut encore faire des bons coups. Je pense qu'à part le quart-arrière, il a été chercher des bons joueurs pour les Alouettes.

En terminant, s'il y a un jeune quart-arrière que je verrais performer dans le système de Trestman, c'est Rakeem Cato.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by Lyle B. Style » Mon Feb 27, 2017 5:16 pm

Cupboards a bit bare in TO right now - and their QB depth is putrid to average with The Flaccid Brothers (Drew Willy & 39 yr old Wobblin' Ricky Ray) at QB.

Treacherous Trestman will have to find a fresh batch of assistant coaches - plus he'll be telling Popp to put Copeland back up into the executive vault.

I suspect they've got their work cut out for them next 2 or 3 months - and not having a #1 draft pick won't help - but Popp & his rolodex unit are far superior to snatching southern talent than a scouting hobo like Dan McManus in Winnipeg.

I'd rate them #8 or #9 in league to start the season (Montreal would be the other bottom-rated group) but if Popp does his normal voodoo and Trestman can milk those flaccid old cows at QB for all they're worth - by October they may be challenging for a playoff berth. :cowboy:
All-Star

by drummer_god » Mon Feb 27, 2017 7:26 pm

Might finally put this thread to bed tomorrow at 10:30am.
Then we can discuss player signings and stuff of that nature. Haha
Image
Hall of Famer

by ArgoT » Mon Feb 27, 2017 7:47 pm

The professor is an excellent hiring, Popp could be if he get's his GM magic back.
The on the field product this year though could be a definite project as we are way behind the ball.
All-Star

by Argonauts est.1873 » Tue Feb 28, 2017 7:16 am

I think we'll still struggle this year. At least we finally have something to be positive about.

All-Star

by ArgoT » Tue Feb 28, 2017 9:55 am

Argonauts est.1873 wrote:I think we'll still struggle this year. At least we finally have something to be positive about.

I do not see it any other way either.
All-Star

by Argonauts est.1873 » Tue Feb 28, 2017 11:38 am

Well if Popp and Trestman pull the Argos together like the way they talked in that presser I finally feel good about the future. No BS about any of their answers and Popp looked down right giddy. They seem very excited which will have to rub off on the fans. Finally light at the end of the tunnel.

All-Star

by ArgoT » Tue Feb 28, 2017 2:21 pm

Aren't they both a class act, especially the professor.
Like today, Trestman going back to his days with the Als had nothing but great things to say about the league and the rules of our wonderful game.
All-Star

by argonaut11xx » Tue Feb 28, 2017 5:56 pm

After watching the press conference, I'm getting a much more positive VIBE about the Argo's and the upcoming season.

The jury is still out on Copeland (in my mind)

Was disappointed, but not surprised that NO sportsnet folks at the presser. Especially after Madani's hissy fit on twitter
BUILD THAT WALL...between TORONTO & HAMILTON...then MAKE HAMILTON PAY FOR IT
Starter

by Argonauts est.1873 » Wed Mar 01, 2017 6:58 am

I was ready to throw on the pads and play for Trestman. I'd have at least one good play in me. hahaha.

I agree with Copeland and not sure he's the right guy.

Hope they can work some magic and fill the roster and coaching staff with quality at this late stage. They were both so professional. Trestman compared to Milo is like night and day.

All-Star

by my home team » Wed Mar 01, 2017 12:27 pm

"BUILD THAT WALL...between TORONTO & HAMILTON...then MAKE HAMILTON PAY FOR IT"

Really, and if the Hamilton fans stayed home...your stadium would be empty...except for the crickets...certainly your own won't show up...even with a newly renovated stadium....LOL
Starter

by Argonauts est.1873 » Thu Mar 02, 2017 7:10 am

Obviously you don't understand humour. How soon people forget. Remember when the Cats almost died on a few occasions? Argo fans supported their bitter rivals because without a TO/Ham rivalry how much fun would you lose yearly especially on Labour Day. The Argos win very few of those dirty stinking games.haha.

All-Star

by LeStaf » Mon Mar 13, 2017 2:30 pm

Il semblerait que Trestman va gagner 600 000$ comme entraîneur-chef.

[url]http://www.3downnation.com/2017/03/13/argos-make-marc-trestman-highest-paid-coach-in-the-cfl/
[/url]

C'est un gros morceau pour la LCF et l'article ne parle pas du salaire de Popp. Trestman va devoir apporter des résultats, et l'embauche de Chamblin n'augure pas très bien dans ce sens. Enfin, on juge un arbre à ses fruits.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

Previous

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests