2017 Coaching Staff

Re: 2017 Coaching Staff

by LeStaf » Mon Feb 06, 2017 10:19 am

okie wrote:S.J. Green's reply yesterday to Jacques Chapdelaine was: "But what if he is."

« Je ne pense pas que S.J. sera en mesure de commencer la saison avec nous en raison de sa remise en forme (déchirures ligamentaires à un genou). S’il revient plus tard, ça deviendra un bon problème. On s’attend à le revoir », a mentionné Jacques Chapdelaine. »

http://www.rds.ca/football/alouettes/un-entourage-au-gout-de-chapdelaine-1.4346742
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by jamie » Mon Feb 06, 2017 12:02 pm

Not sure why you guys are so nervous about changing the roster choices from the past with respect to more Imports on O-line if that makes them better.

I mean youre not dealing with a powerhouse here.
No playoffs for two years
QB's getting killed back there
They are the 9th ranked team for getting to the GC currently. Even behind Winnipeg as an Eastern participant no less.
Clearly something needs to change.
All-Star

by LeStaf » Mon Feb 06, 2017 1:36 pm

jamie wrote:Not sure why you guys are so nervous about changing the roster choices from the past with respect to more Imports on O-line if that makes them better.

I mean youre not dealing with a powerhouse here.
No playoffs for two years
QB's getting killed back there
They are the 9th ranked team for getting to the GC currently. Even behind Winnipeg as an Eastern participant no less.
Clearly something needs to change.

Je comprends mal la motivation de cette intervention. Premièrement, qui est "nerveux"? Par ailleurs, ce sont presque toutes des choses qui ont été soulevées dans ce forum, sauf l'argument complètement impertinent à l'effet que les Alouettes sont la 9ième équipe à être allée à la Coupe Grey. Une explication bien articulée aiderait.
All-Star

by jamie » Mon Feb 06, 2017 1:57 pm

I mean that all teams have made an appearance in the GC since Montreal has been there.
All-Star

by LeStaf » Mon Feb 06, 2017 2:25 pm

jamie wrote:I mean that all teams have made an appearance in the GC since Montreal has been there.

Ça n'enlève rien au fait que cet argument est impertinent. Que les Alouettes n'aient pas été une force de la LCF depuis 2012 est une chose que tout le monde constate ici, et même que certains prédisaient avant 2012. Je n'ai remarqué personne sur ce forum qui n'ait pas souhaité des changements: la plupart en réclamaient depuis bien avant cette année. Le fait demeure que les changements apportés au personnel d'entraîneurs laissent songeur et qu'il n'y pas là en soi de quoi voir les Alouettes sortir de leur torpeur. Ces gars ont des choses à prouver. De penser que de faire jouer 2 joueurs internationaux à la ligne offensive ne facilite pas la gestion du ratio est une évidence. De le constater n'est pas un signe d'énervement.

Certes, il y a plusieurs façons de gérer le ratio. Mais les joueurs nationaux de calibre professionnel sont plus faciles à trouver à certaines positions qu'à d'autres et plusieurs de celles-ci sont sur la ligne offensive. Si on installe seulement 3 partants sur la ligne offensive, ça veut dire qu'il faut en trouver 4 à d'autres positions. Donc, on a 1 maraudeur, 1 joueur de ligne offensive, un receveur et reste un dernier joueur à une autre position. Ensuite, il faut s'assurer d'avoir des substituts de qualité pour pouvoir pallier leurs blessures éventuelles. C'est là que de gérer le ratio avec succès devient plus compliqué qu'en comblant au moins 4 postes à la ligne offensive. Que de constater ce fait n'est pas de l'énervement mais de la lucidité.
All-Star

by jamie » Mon Feb 06, 2017 2:38 pm

Well we differ on this point.
I think that the old school thought that O-line is the easiest place to find competent Canadians is incorrect. Most top level Canadian O-line draftees are going to NFL now.
Very few so-called Canadians at "skill" positions go NFL. I believe that there are a good many Canadian players available in every draft.

I'm not saying that Imports will automatically make the O-line better. I am saying that Montreal has been stuck in their system of only having Canadians on the o-line for too long.

Much like some teams used to insist that their kicker and punter be one position and a Canadian. That has changed.

Or some orgs would NEVER look at Canadian RB. That has changed.

I am saying that I think that now the Als have a competent QB, the next step is to upgrade the O-line. If that takes 1, 2, or 3 imports so be it. I personally think that means the ratio will have to be rejigged substantially.
All-Star

by LeStaf » Mon Feb 06, 2017 3:28 pm

jamie wrote:Well we differ on this point.
I think that the old school thought that O-line is the easiest place to find competent Canadians is incorrect. Most top level Canadian O-line draftees are going to NFL now.
Very few so-called Canadians at "skill" positions go NFL. I believe that there are a good many Canadian players available in every draft.

I'm not saying that Imports will automatically make the O-line better. I am saying that Montreal has been stuck in their system of only having Canadians on the o-line for too long.

Much like some teams used to insist that their kicker and punter be one position and a Canadian. That has changed.

Or some orgs would NEVER look at Canadian RB. That has changed.

I am saying that I think that now the Als have a competent QB, the next step is to upgrade the O-line. If that takes 1, 2, or 3 imports so be it. I personally think that means the ratio will have to be rejigged substantially.

Justement, je ne crois pas qu'on diffère de point de vue. Je pense seulement que la vision sur les façons de gérer le ratio n'est pas absolue. Certaines équipes comme les Stampeders et les Bou! Bombers l'ont fait en faisant jouer un porteur de ballon national outre d'autres positions et d'autres l'ont fait en comblant des positions défensives comme les Afro-Communistes, les Lions et les Timinous. Chaque équipe compose avec ses forces et ses faiblesses. Les Alouettes alignaient 10 partants nationaux en 2009 (5 à la ligne offensive, 1 centre arrière, 1 receveur, 1 secondeur, 1 demi défensif et 1 maraudeur). Il demeure que la tendance lourde est de faire jouer au moins 4 joueurs nationaux sur la ligne offensive. Sans doute y a-t-il une raison pour ça.
All-Star

by okie » Thu Feb 09, 2017 1:09 pm

William Fields was named Defensive and Special Teams Assistant of the Tiger-Cats today.
All-Star

by LeStaf » Thu Feb 09, 2017 1:34 pm

okie wrote:William Fields was named Defensive and Special Teams Assistant of the Tiger-Cats today.

Content pour lui. Il a certainement apporté une bonne contribution l'an dernier.
All-Star

Previous

Users browsing this forum: pw13 and 10 guests