Perrett released?

Re: Perrett released?

by disciplineandpunish » Mon Jan 30, 2017 12:20 pm

tony wrote:At this point in his career, do not blame Perrett for opting out. Maybe he is hoping he will land with one of the favored teams playing his natural position and for similar money.

I don't blame him or us. He thinks he still has game and should have the right to put that theory to the test with another team. But for us, it's time to move on. He had a brutal year last year and while much of that can be attributed to team-wide or line-wide problems, he is a 10-year vet who doesn't have inexperience as an excuse.
"I coach good players a lot better than I coach bad players." -Mark Nelson
Hall of Famer

by Bigshot » Mon Jan 30, 2017 12:24 pm

disciplineandpunish wrote:Worth noting too that Perrett was one of our last player links to the Don Matthews era of the Alouettes. Now we're down to Chip Cox and John Bowman.

John Bowman has signed extension to 2018
Rookie

by LeStaf » Mon Jan 30, 2017 12:26 pm

Voilà deux départs qui me chagrinent, bien que celui de Perrett pouvait être plus prévisible. Ce dernier semblait avoir perdu de sa vitalité l'an dernier, mais peut-on vraiment lui mettre ça sur les épaules alors que toute la ligne offensive en a arraché. Compte tenu du "gros" salaire qu'il commandait et du fait que ses meilleurs jours sont derrière lui, il était plus envisageable que ça puisse arriver.

Le départ de Perrett confirme la reconfiguration de la ligne offensive et ce n'est pas une si bonne nouvelle, à mon avis. Autant les Alouettes avaient fait des transitions réussies dans cette unité depuis la fin des années '90, autant celle-ci me semble ardue et brutale. Nous avons de bons joueurs. Je me souviens de la prestation de Ryan White il y a 2 ans quand Perrett s'était blessé. Il avait très bien joué. Mais là, on parle d'une ligne offensive qui pourrait être ceci (de gauche à droite) :

Blake, Matte, LBJ, Gagnon, White

Maintenant, à cette hypothèse s'ajoutent l'absence possible de LBJ (sombre perspective, mais probable) remplacé par Matte, l'insertion de Ruby comme garde ou bloqueur à droite, l'insertion de Piotrowski et Ruby, etc. Les permutations sont multiples et je ne parle pas encore de la possible présence de Foucault.

Le point commun dans tout ceci, c'est que ces joueurs ont peu joué ensemble et la consolidation de l'unité risque de prendre du temps. Ceci n'est pas de très bon augure pour la protection de Durant, qui sera cruciale pour que l'équipe ait le moindrement des chances d'aspirer au parties d'après-saison.

Je demeure dubitatif sur le départ de Stewart. Ce dernier a toujours eu les Alouettes à cœur et je me demande bien ce qui a pu se passer pour qu'ils décident de prendre des chemins séparés. Il avait à mon sens fait du bon travail et était dans l'entourage de l'équipe depuis 3 ans. Ceci me laisse perplexe, d'autant plus qu'il est très important que le personnel d'entraîneurs soit complété en vue de l'embauche des agents libres.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by tony » Mon Jan 30, 2017 12:43 pm

disciplineandpunish wrote:
tony wrote:At this point in his career, do not blame Perrett for opting out. Maybe he is hoping he will land with one of the favored teams playing his natural position and for similar money.

I don't blame him or us. He thinks he still has game and should have the right to put that theory to the test with another team. But for us, it's time to move on. He had a brutal year last year and while much of that can be attributed to team-wide or line-wide problems, he is a 10-year vet who doesn't have inexperience as an excuse.

I prefer to pin it on team wide, line wide. Let's face it, there were dismal as a unit. Hard to single out Perrett .
All-Star

by Bigshot » Mon Jan 30, 2017 12:51 pm

LeStaf wrote:Voilà deux départs qui me chagrinent, bien que celui de Perrett pouvait être plus prévisible. Ce dernier semblait avoir perdu de sa vitalité l'an dernier, mais peut-on vraiment lui mettre ça sur les épaules alors que toute la ligne offensive en a arraché. Compte tenu du "gros" salaire qu'il commandait et du fait que ses meilleurs jours sont derrière lui, il était plus envisageable que ça puisse arriver.

Le départ de Perrett confirme la reconfiguration de la ligne offensive et ce n'est pas une si bonne nouvelle, à mon avis. Autant les Alouettes avaient fait des transitions réussies dans cette unité depuis la fin des années '90, autant celle-ci me semble ardue et brutale. Nous avons de bons joueurs. Je me souviens de la prestation de Ryan White il y a 2 ans quand Perrett s'était blessé. Il avait très bien joué. Mais là, on parle d'une ligne offensive qui pourrait être ceci (de gauche à droite) :

Blake, Matte, LBJ, Gagnon, White

Maintenant, à cette hypothèse s'ajoutent l'absence possible de LBJ (sombre perspective, mais probable) remplacé par Matte, l'insertion de Ruby comme garde ou bloqueur à droite, l'insertion de Piotrowski et Ruby, etc. Les permutations sont multiples et je ne parle pas encore de la possible présence de Foucault.

Le point commun dans tout ceci, c'est que ces joueurs ont peu joué ensemble et la consolidation de l'unité risque de prendre du temps. Ceci n'est pas de très bon augure pour la protection de Durant, qui sera cruciale pour que l'équipe ait le moindrement des chances d'aspirer au parties d'après-saison.

Je demeure dubitatif sur le départ de Stewart. Ce dernier a toujours eu les Alouettes à cœur et je me demande bien ce qui a pu se passer pour qu'ils décident de prendre des chemins séparés. Il avait à mon sens fait du bon travail et était dans l'entourage de l'équipe depuis 3 ans. Ceci me laisse perplexe, d'autant plus qu'il est très important que le personnel d'entraîneurs soit complété en vue de l'embauche des agents libres.

Excellent commentaire LESTAF, de plus comme c'était le cas avec Bourke l'an dernier ( celui-ci a été libéré par toronto
durant la saison et personne ne l'a réclamé) ce qui me fait dire qu'on s'est départie de lui au bon moment. Je ne dit pas qu'ils ne serait pas utile dans l'équipe avec les déboires que la ligne offensive a connue mais pour le salaire qu'il commandait s'était une excellente décision. Je crois qu'on est dans la même situation avec Perrett et lui souhaite bonne chance ailleurs.
Rookie

by okie » Mon Jan 30, 2017 1:00 pm

Not really surprised that Jeff Perrett was released because he played poorly for someone who was supposed to be their best & most experienced offensive lineman. That is not even considering his salary. Herb Zurkowsky says he was scheduled to earn $200,000 in 2017.

http://montrealgazette.com/sports/footb ... ff-perrett

As for the starting tackles in 2017, I suspect it will be 2 of the following 3: David Foucault, Jacob Ruby, or Michael Bamiro.
All-Star

by disciplineandpunish » Mon Jan 30, 2017 1:31 pm

If Bamiro draws in, we need to start a national somewhere else in the lineup. Easiest candidate is WR with Giguere becoming the starter while we groom / draft his eventual replacement. Klassen could be a starter if his injury history weren't an issue. And then there's the remote possibility of starting a national at Will (Shorthill or Ackie).
Hall of Famer

by HfxTC » Mon Jan 30, 2017 1:50 pm

Jeff had a tough season last year by his own volition but was still the best linesman on that unit. But no longer worth 200k.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.
Hall of Famer

by HfxTC » Mon Jan 30, 2017 1:52 pm

Chapdelaine's offense has a history of playing an import at LT.

Taking that 200k to pay for Dennis at LT and moving Ruby to RT would be a super smart move.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.
Hall of Famer

by disciplineandpunish » Mon Jan 30, 2017 2:04 pm

HfxTC wrote:Chapdelaine's offense has a history of playing an import at LT.

Taking that 200k to pay for Dennis at LT and moving Ruby to RT would be a super smart move.

I can live with that. And I definitely agree that this move has Chap's fingerprints all over it.
Hall of Famer

by HfxTC » Mon Jan 30, 2017 2:35 pm

Its Josh Bouke all over again. A NI OL no longer playing at an elite level, more of an adequate level being paid elite dollars. This move does not look good for LBJ making the roster coming out of camp either.

Als are going to sign Foucault to 110 to 125 for year one. I'm still almost certain they will be looking for an elite Import LT like Dennis or Ola.
Hall of Famer

by LeStaf » Mon Jan 30, 2017 2:52 pm

HfxTC wrote:Its Josh Bouke all over again. A NI OL no longer playing at an elite level, more of an adequate level being paid elite dollars. This move does not look good for LBJ making the roster coming out of camp either.

Als are going to sign Foucault to 110 to 125 for year one. I'm still almost certain they will be looking for an elite Import LT like Dennis or Ola.

ou Blake. Cette option aurait l'avantage de consolider le ratio.

Les enjeux des Alouettes sont maintenant aux 3 postes clés de la ligne offensive : les deux bloqueurs et le centre. Matte ne s'est pas démarqué comme un centre si crédible l'an dernier, malgré qu'il avait joué avec succès sporadiquement à cette position auparavant. Le fait qu'on ait donné à LBJ la chance de revenir va au-delà du seul respect pour ce qu'il a fait pour les Alouettes : sa relève n'est pas prête et on croit qu'il pourrait s'avérer la meilleure option à cette position. C'est maintenant à lui de le démontrer.

Il demeure que ça va faire beaucoup d'adaptation pour l'attaque en général et le risque de voir Durant se blesser tôt dans la saison augmente avec les mouvements à la ligne offensive. Si c'est "Josh Bouke all over again", on ne peut pas dire que cette transition a été opérée avec succès jusqu'à maintenant.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by idealsheldon » Mon Jan 30, 2017 3:38 pm

Herb saying Perrett was due to make over $200,000 with a bonus due in Feb. The question is would the Als have kept a $150,000 Perrett or they wanted to get rid of him altogether?

I`ll give the team the benefit of the doubt and assume they have a plan going forward. I expect:

LT- Foucault
RT- Ruby or National (Mack has to do his job here)
RG - Gagnon

And Blake, Matte, LBJ fighting it out for C and LG.

Like most of us I had high hopes last season for White and Piotrowski. However as bad as the o-line was last season, the team did not seem to have enough confidence in them to play them.

And the probable key to the o-line is going to be the likely new o-line coach.
"The road to the truth is always under construction."

Memo to self: Keep it short.....Keep it interesting.....No personal attacks.
All-Star

by HfxTC » Mon Jan 30, 2017 3:39 pm

We have a lot of options and if the only moves end up being Perrett being released and signing Foucault the net gain is 75k
Hall of Famer

by HfxTC » Mon Jan 30, 2017 3:40 pm

idealsheldon wrote:Herb saying Perrett was due to make over $200,000 with a bonus due in Feb. The question is would the Als have kept a $150,000 Perrett or they wanted to get rid of him altogether?

I`ll give the team the benefit of the doubt and assume they have a plan going forward. I expect:

LT- Foucault
RT- Ruby or National (Mack has to do his job here)
RG - Gagnon

And Blake, Matte, LBJ fighting it out for C and LG.

Like most of us I had high hopes last season for White and Piotrowski. However as bad as the o-line was last season, the team did not seem to have enough confidence in them to play them.

And the probable key to the o-line is going to be the likely new o-line coach.

We had enough confidence to extend Piotrowski.
Hall of Famer

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests