Team dodges first Reed bullet

Re: Team dodges first Reed bullet

by disciplineandpunish » Sat Jan 07, 2017 8:27 pm

More than this issue, I want the coaching staff confirmed soon. The longer it drags out, the worse it is for us. I want to know if AC is returning, and who will fill the vacancies at receiver coach, O-line coach, and ST coordinator.
"I coach good players a lot better than I coach bad players." -Mark Nelson
Hall of Famer

by Niagara Als » Sat Jan 07, 2017 11:44 pm

I believe Glen was brought in last season to hopefully win some games and, make the team to be somehow " in contention"with the other teams in the East. This did not happen and, should Glen return, again this will not happen. Goodbye Glen. The wins did come, however, as the season developed with Chapdelaine at the HC position and Adams and Cato showing enough at QB to end the season in a winning manner. Cato's game improved last season and, I would believe the improvement resulted from an improved attitude, as compared to his prior season. We all know that Cato is the better passer of the two. Just recall the Calgary game when Adams seemed injured and Cato threw a long successful pass into the hands of a streaking Cunningham. Talk about"touch"on that throw. In addition, it was around this time in the season that Cato took off on his 70 yard run. Yes Cato demonstrated improvement last season. Adams also showed promise near season's end. However are these two guys up to the task of "QBing"for the coming season?The addition of a seasoned veteran to this would seem appropriate.
All-Star

by Niagara Als » Sat Jan 07, 2017 11:52 pm

Lewis suggests Adams, seconded by Cato is a go and, the seasoned veteran we have now is Crompton.
All-Star

by HfxTC » Sun Jan 08, 2017 5:13 am

He's being diplomatic, he's never knocked QB and its not his place to do that either.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.
Hall of Famer

by okie » Sun Jan 08, 2017 3:08 pm

Niagara Als wrote:Lewis suggests Adams, seconded by Cato is a go and, the seasoned veteran we have now is Crompton.

Rakeem Cato is ahead of Jonathan Crompton in career games played, starts, attempted passes, completions, and passing yards.
All-Star

by tony » Sun Jan 08, 2017 3:35 pm

HfxTC wrote:
RichardVeilleux wrote:I would also gladly take Kevin Glenn again with the Als; I do expect that he would want a minimum salary of $150,000 to $175,000 with incentives.

I don't care about Durant; I prefer Glenn to him.

Richard

Ok, Explain ?

Because in my books Durant has been to 3 GC and won one, KG's never been to a GC game, came close but got injured.

Durant is younger

Durant is more athletic

Durant is bigger (similiar lower body strength to Burris)

Durant and Chapdelaine believe in each other.

I don't have a problem with Glenn but he's no Durant.

Whoa... Glenn before Durant? For the right price, I would take Durant before Glenn.
Last edited by tony on Sun Jan 08, 2017 3:50 pm, edited 1 time in total.
All-Star

by tony » Sun Jan 08, 2017 3:38 pm

HfxTC wrote:Jones offered him 300k plus bonus incentives.

Right now that is what the Als would be bidding against. I don't think Durant trusts Jones at all so if the Als can put together a deal that protects Durant for the entire season and pays him at least that, we have a good shot. Luckily for the Als the Riders are in worse position to make the post season.

Unless Jones decides to up the ante before hand.
All-Star

by HfxTC » Sun Jan 08, 2017 5:26 pm

Jones wants Durant to leave on his own. So he's pushing him out. This way the melon heads will give him a pass when he gives away their future and the farm to Hervey for Franklin.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.
Hall of Famer

by LeStaf » Mon Jan 09, 2017 10:29 am

RichardVeilleux wrote:Moi aussi j'ai été déçu de Glenn en 2016, mais je serais prêt à le réinviter dans un role différent en 2017; en 2016, il était vu comme quart partant et payé ainsi; en 2017, j'espère que nos jeunes quarts, particulièrement Adams Jr. sera considéré comme partant, si nous voulons voir ce qu'il peut vraiment faire. Glenn serait plus "mentor".

Si les Alouettes sont prêts à payer Durant $400,000 comme quart partant, quart qui aura 35 ans en août 2017 et qui n'a pas joué une saison complète depuis 2010, aussi bien dire adieu à Adams dans un an ou deux. Pour moi, seulement deux quarts, soit Mike Reilly et Bo Levi Mitchell, méritent un salaire de $400,000 ou plus présentement.

Oui, Glenn a déçu en 2016, mais il n'est pas le seul à blamer. Si la faiblesse majeure de 2016-ligne offensive- n'est pas rectifiée en 2017, ce ne sera guère mieux en 2017, qu'importe qui le quart sera.

Richard

Si je me souviens bien, c'était précisément dans ce rôle de mentor que Glenn avait été embauché. On ne peut pas dire que l'expérience a été concluante.

La ligne offensive a certes connu des déboires toute la saison, particulièrement Ruby qui ne s'est finalement pas amélioré. Mais les parties que Glenn a fait perdre à l'équipe ont été le résultat de mauvaises décisions de Glenn, pas de défaillance de la ligne offensive. Contre Winnipeg, il a préféré envoyer la ballon à Louks en triple couverture à la ligne des buts plutôt que de lancer la ballon à Giguère à 10 verges de la victoire avec une autoroute devant lui. À Edmonton, ce sont encore des interceptions coûteuses en fin de partie qui ont confirmé la victoire des Eskimos. Si ma mémoire est bonne, contre Ottawa à la semaine de la Fête du Travail, c'est encore une interception en milieu de 4ième quart qui scié les jambes des Alouettes.

Quand Kevin Glenn permettait à son équipe de gagner une partie sur deux, c'était encore pensable. Mais il ne le fait plus. Je penche du côté de Chapdelaine quand il dit que Glenn n'est pas une option.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by disciplineandpunish » Mon Jan 09, 2017 10:39 am

I agree with LeStaf that Glenn did struggle. However, I also agree with Richard that he was by far not the only player to struggle last year. The O-line, the inexperienced OC, the lack of a running game, the incompetent head coach, the drama -- it would have taken its toll on anyone. In any case, the point is moot, since the team has stated that they're not interested in bringing Glenn back. We'll have to see what happens.
"I coach good players a lot better than I coach bad players." -Mark Nelson
Hall of Famer

by LeStaf » Mon Jan 09, 2017 10:40 am

HfxTC wrote:Jones wants Durant to leave on his own. So he's pushing him out. This way the melon heads will give him a pass when he gives away their future and the farm to Hervey for Franklin.

C'est ce que je sens aussi, mais en attendant, les Alouettes ne seront pas seuls dans la course pour Durant et Nichols. Les Timinous, les Argonauts et forcément les Bou! Bombers sont également sur les rangs. Pour ma part, Durant pour un an au bon salaire (avec une portion basée sur sa présence sur le terrain) m'apparaît une meilleure avenue que Nichols. Ce dernier n'entreprend pas le dernier droit de sa carrière et les Alouettes pourraient être une option moins favorable considérant que tant Cato qu'Adams ont montré des qualités intéressantes. Toronto serait mieux pour lui compte tenu que Fajardo n'est pas encore prêt à prendre les rênes de l'attaque. Willy et les autres n'ont pas livré de performances satisfaisantes.
All-Star

by Grover » Mon Jan 09, 2017 10:49 am

Here is the latest on Durant from Riders nuthugger Rod Pedersen

3 - DURANT STUFF: The CFL rumour mill was set ablaze late last week when Sportsnet's Arash Madani reported the Roughriders have tabled a new offer to pending free agent Darian Durant. Madani said the offer is for $300,000 base with incentives to get up to $400,000 in Year 1 with a second year added on.

However team officials tell me those numbers are nowhere near accurate.

And then Friday afternoon, TSN's Farhan Lalji - presumably after speaking with Durant's agent Dan Vertlieb - reported the new offer is actually $50,000 less in guaranteed money and $75,000 less of a signing bonus.

There was also a report by 3DownNation.com's Justin Dunk that the Riders and Montreal Alouettes had engaged in trade talks for Durant but the furor around that one died down almost as quickly as it arose. The Riders told me that news is almost six weeks old and it came out of the Alouettes investigating Durant's health status and why he didn't play in Game 18 at BC.

Nothing to see there.

4 - THE RIDERS WANT DURANT: That was underscored by Roughriders officials whom I spoke with throughout the weekend. YES, they have offered Durant an incentive-laden deal based on starts and playing time but, as I was told, "We are more than happy to pay Darian really good money but he has to earn it by being on the field."

The club is steadfast in its refusal to guarantee Durant anywhere near the type of money he's earned the past few seasons. "We can't tie that much money up in one position like what happened in 2014, 2015 and 2016," the source said. "How did that work out?"

Not very well.

I was also told that last year when they re-structured Durant's contract face-to-face, they offered a multi-year deal but Darian preferred to keep it to just 2016. The Riders feel they weren't the ones to turn this into an adversarial stand-off and I'm still not sure that it is.

Without having spoken to Durant - but having been through this before with Henry Burris in 2005 - I can only imagine that Darian is hesitant to sign a deal based on starts because there's no guarantee he'll be under centre even if he's healthy coming out of training camp. That's how Burris felt way back when, knowing Roy Shivers' and Danny Barrett's love for Nealon Greene at the time.

So Darian Durant will do what anybody would do if they were offered a substantial paycut: see what else is out there.

So again, it appears we'll have no resolution to this situation for at least a month.

http://www.rodpedersen.com/2017/01/the- ... lie_9.html
Image
Thanks to @Doc_Dave for sig
All-Star

by LeStaf » Mon Jan 09, 2017 11:09 am

Merci Grover. C'est une mise au point intéressante.
All-Star

by papazoola » Mon Jan 09, 2017 1:12 pm

.....Nut hugger...that's for sure....What Mr. Brownnoser forgets to conveniently mention is the derogatory statements that Corky has made about Durant....'only good if surrounded by really good players'... I don't think Darian is running over to the riders office any time soon with the idea of putting pen to paper ...This take by the green pom pom boy is about as accurate as their counting in the 'thirteenth man' fiasco....I think Durant will look at other offers on Feb. 14th. (probably already has) and is going to move on....We shall see. :roll:
...one of the most integral parts overlooked in conversation....is to hear what's NOT being said....AnonymousImage
Hall of Famer

by HfxTC » Mon Jan 09, 2017 1:16 pm

LeStaf wrote:
HfxTC wrote:Jones wants Durant to leave on his own. So he's pushing him out. This way the melon heads will give him a pass when he gives away their future and the farm to Hervey for Franklin.

C'est ce que je sens aussi, mais en attendant, les Alouettes ne seront pas seuls dans la course pour Durant et Nichols. Les Timinous, les Argonauts et forcément les Bou! Bombers sont également sur les rangs. Pour ma part, Durant pour un an au bon salaire (avec une portion basée sur sa présence sur le terrain) m'apparaît une meilleure avenue que Nichols. Ce dernier n'entreprend pas le dernier droit de sa carrière et les Alouettes pourraient être une option moins favorable considérant que tant Cato qu'Adams ont montré des qualités intéressantes. Toronto serait mieux pour lui compte tenu que Fajardo n'est pas encore prêt à prendre les rênes de l'attaque. Willy et les autres n'ont pas livré de performances satisfaisantes.

Toronto runs the same offense as Saskatchewan. I can't see Durant being interested.
Hall of Famer

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests