Popp is gone

Re: Popp is gone

by disciplineandpunish » Tue Jan 24, 2017 10:33 am

HfxTC wrote:
LeStaf wrote:Barker vient d'être congédié et Milanovitch conserve son poste. Trestman est libre.

Je crois qu'une opportunité s'ouvre pour Popp. Nous verrons s'il pourra en profiter.

You guys remember I called this one... Joey Abrams is going along and possibly Calvillo as well.

I will give you full credit if you're right, Nostrodamus. :)

Though for the life of me I can't see why Calvillo would follow Popp, given how disastrously things have gone for AC in the last two years as a coach. He has an opportunity to learn and grow under a real head coach (Chap) in a city where he and his family have made their home. Why chuck it all to follow Popp to a franchise that's in even worse shape than ours?
"I coach good players a lot better than I coach bad players." -Mark Nelson
Hall of Famer

by LeStaf » Tue Jan 24, 2017 10:54 am

HfxTC wrote:
LeStaf wrote:Barker vient d'être congédié et Milanovitch conserve son poste. Trestman est libre.

Je crois qu'une opportunité s'ouvre pour Popp. Nous verrons s'il pourra en profiter.

You guys remember I called this one... Joey Abrams is going along and possibly Calvillo as well.

Et un morceau de robot pour HfxTC! :thup:
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by tony » Tue Jan 24, 2017 2:06 pm

Would be surprised if AC headed to TO should Popp end up there.
Not only because of his family but the relationship he has with Wettenhal. (unless that has changed over the last year or so).
All-Star

by HfxTC » Tue Jan 24, 2017 2:34 pm

LeStaf wrote:
HfxTC wrote:

Et un morceau de robot pour HfxTC! :thup:

My kid sister has one of those trophies. Weighs at least 15 pounds.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.
Hall of Famer

by LeStaf » Tue Jan 24, 2017 4:59 pm

tony wrote:Would be surprised if AC headed to TO should Popp end up there.
Not only because of his family but the relationship he has with Wettenhal. (unless that has changed over the last year or so).

Bon point. Et aussi parce sa belle famille est d'ici, ses filles vont à l'école et ont leur vie sociale ici, le coût de la vie est beaucoup moins cher à Montréal et il y vit depuis 2005. À moins que Chapdelaine ne le chasse de son personnel d'entraîneurs, je ne vois pas Calvillo quitter les Alouettes.

Lorsque j'avais jasé avec Chapdelaine l'an passé, j'ai fait une insinuation à partir du rôle qu'il se donnait comme assistant coordonnateur à l'attaque. Je lui ai dit que de monter un coordonnateur pour faire son travail, c'était un peu le boulot d'entraineur-chef, alors je lui ai demandé si ce poste n'était pas pour lui un prélude pour tester ses capacités à devenir entraîneur-chef. Il a esquissé un sourire et a répondu poliment qu'il se concentrait sur le rôle pour lequel il avait été embauché et que lorsque son contrat serait terminé avec son poste actuel, il réévaluerait ses options. C'était la bonne réponse polie à donner, mais j'ai senti de son attitude que j'avais touché un point sensible dans ses considérations. J'avais également fait la remarque à Mark Weightman, qui avait eu sensiblement la même réaction, mais qui s'était contenté de dire qu'ils avaient travaillé fort pour aller le chercher parce qu'il voulaient avoir un gars de son expérience au sein de l'équipe d'entraîneurs offensifs, qu'il serait un bon complément pour Calvillo qui commençait dans ce genre de poste.

Je sais que Chapdelaine a beaucoup de respect pour le bagage de Calvillo et ce qu'il peut apporter dans une équipe. Je serais très étonné de son départ.
For translation ----> http://translate.google.ca/
All-Star

by idealsheldon » Tue Jan 24, 2017 7:05 pm

David William NaylorVerified account
‏@TSNDaveNaylor

As of this afternoon, the @TorontoArgos had not reached out to former Mtl GM Jim Popp about their vacant position. #argos #als
I`m not always right, I just think I am.
All-Star

by disciplineandpunish » Tue Jan 24, 2017 7:38 pm

idealsheldon wrote:David William NaylorVerified account
‏@TSNDaveNaylor

As of this afternoon, the @TorontoArgos had not reached out to former Mtl GM Jim Popp about their vacant position. #argos #als

These are the same group of "journalists" who were dead certain that we had zero candidates after Maciocia turned us down for the PR job and who had no idea that we had interviewed five GM candidates until Wetenhall told us at the Kavis presser. ;) I wouldn't rule Popp out at all.
"I coach good players a lot better than I coach bad players." -Mark Nelson
Hall of Famer

by GHT120 » Tue Jan 24, 2017 8:55 pm

disciplineandpunish wrote:
idealsheldon wrote:David William NaylorVerified account
‏@TSNDaveNaylor

These are the same group of "journalists" who were dead certain that we had zero candidates after Maciocia turned us down for the PR job and who had no idea that we had interviewed five GM candidates until Wetenhall told us at the Kavis presser. ;) I wouldn't rule Popp out at all.

Talking head (Naylor?) on the moving picture, sound box refused to refer to "CFL names" and speculated it may well be a mid-level NFL guy most have never heard of; weird speculation if he hadn't heard whispers.
All-Star

Previous

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests