okie

Joey Alfieri's 8 early observations from yesterday.

1. Mike Sherman's camp is highly structured.
2. Thinks Matt Shiltz will be the starting QB.
3. Josh Freeman is struggling and might be the worst QB in camp.
4. Would not be surprised if Luc Brodeur-Jourdain returns as the starting Center sometime this year.
5. Team could go with 5 import receivers by using both Geno Lewis and Trevor Graham.
6. Looking like both Westermans will start.  Als could choose the rare 2 non-imports at LB (Henoc Muamba and Chris Ackie).
7. Joe Burnett will be the Safety.
8. Secondary: Tommie Campbell – Mitchell White- Joe Burnett – Dominique Ellis – Greg Henderson.  Alfieri say even if he were still available, he is not sure if Als would be interested in bringing back Jonathon Mincy.

https://joeyalfieri.com/2018/05/22/8-early-observations-from-alouettes-training-camp/

RichardVeilleux

I am not cutting the Westerman Brothers,HfxTC, although I don't see Jabar as a starter. He could rotate as DT or DE.

Always surprised when I hear 5 WR's as starters. While there could always be 5 WR's on active roster,which I don't expect, if 5 WR's as starter then 1 Int. player would have to be dropped elsewhere;  the only option is at DL,by starting only 2 Int.DL. To me, no Nat. player is good enough to start as DT. If we want to put pressure on opposing QB's,we need 2 Int. DL as starters.We experienced this scenario-2 Nat. DL as starters- last season and it was a disaster.

Easy to say that 2 Nat. LB's could start, but which Nat. players would be the  backups; you can't name a Nat. player as starter and then replace him by an Int. player if he is injured or you want to rotate. I see 2 Int. LB's as starters and Chris Ackie could rotate.  If you want to start 3 Nat.players on defence, then you have to move back Ackie at S,with Wright as backup.

Richard

Lucas Bellemare

Reggiemac

Lots of good postingsabout camp and based on what I have read here I wonder if Freeman Will even make it to an exhibition game. You might give him a chance in the first exhibition game, if he doesnt do well in the first half then I would seriously consider cutting him and get reps to Willy and fugate. The second exhibition game should go to the  presumed starter at that point and give some reps to Fugate as a development guy.if there are still questions sign decante Kincade . I would rather give reps to a future than to Willy unless Willy shows he can lead this team. It would be great if Willy could resurect his career. But we need success at this point and to heck with anyones story, just win baby!

LeStaf

Be nice if he got some draft picks for JO but I am not sure if he lived up to his press clippings and he has always had health issues and hes not grtting younger and would save a lot of cap space going forward. I think there will be more high profile cuts.
Avant l'année dernière Olafyoye n'avait pas manqué une partie pendant 5 ans. Il est à mon avis toujours le meilleur bloqueur à gauche du circuit.

On lui a demandé une baisse de salaire et il a refusé.  C'est à mon sens une erreur car je ne crois pas que Fulton va être en mesure de faire le travail aussi bien qu'Olafyoye.  Si un des nouveaux se révèle comme un gars prêt à faire le boulot (comme Michael Ola l'avait fait), on pourra crier au génie.  En attendant, nous verrons si cette décision aura été heureuse.  À prime abord, j'en suis sceptique.
For translation  ---->  http://translate.google.ca/

LeStaf

As mike2579 said, Reed could have called him and saved him the 10 hour trip.

Just like last season bring Woods in and telling him at 5 am the first day of TC.

Not sure how this along with the recent news about Kahlil Carter puts Reed and the organization in a positive light.

Time will soon tell.
J'ai demandé à Bruno ce qu'il pensait du départ de Carter.  Il m'a dit qu'il voyait ça d'un très bon oeil.  Selon lui, Carter avait de la difficulté à établir un bon lien avec les gens.

Ceci dit, je ne sais pas dans quelle mesure on doit donner du crédit aux railleries d'Olafyoye, mais ça ne fait pas bien paraître notre DG.  Il va sans dire que des résultats devront être au rendez-vous cette saison, faute de quoi Boivin devra sortir le balai.

LeStaf

Commencer la saison avec Willy serait déjà un aveu d'échec, même s'il a de meilleures prestations au camp d'entraînement. Ce serait synonyme de patchage sans régler le fond du problème. Je suis d'accord pour dire qu'il faut être patient et laisser le système se développer, mais pour ça, il faut laisser un jeune (ici Schiltz ou Fugate) acquérir de l'expérience par le terrain (c'est vrai qu'envoyer Schiltz à BC serait suicidaire mais bon vous comprenez...)

Sinon Éric Leblanc sur RDS semble apprécier la structure et l'organisation du général Sherman. Il donne l'impression de vouloir être proche de ses joueurs et les séquences d'entraînement semblent être disciplinées, de l’aveu de joueurs et de commentaires de spectateurs.
Les Alouettes n'iront nulle part avec Willy comme partant.  Sa dernière saison à Winnipeg a été très éloquente à ce propos.  Les Alouettes doivent prendre une autre direction.  Au premier jour du camp, j'ai trouvé Shiltz plus décisif que Willy.  Ce dernier a encore tenu le ballon trop longtemps à quelques occasions.  Shiltz, lui, a pris ses décisions plus rapidement.

J'ai aimé ce que j'ai vu de Pipkin aussi.  Freeman ne m'a convaincu de rien, sinon qu'il ne réussira pas à faire gagner l'équipe s'il y demeure.  Il est imprécis.  Pipkin et Fugate ont été bien meilleurs que lui.

GHT120

Commencer la saison avec Willy serait déjà un aveu d'échec, même s'il a de meilleures prestations au camp d'entraînement. Ce serait synonyme de patchage sans régler le fond du problème. Je suis d'accord pour dire qu'il faut être patient et laisser le système se développer, mais pour ça, il faut laisser un jeune (ici Schiltz ou Fugate) acquérir de l'expérience par le terrain (c'est vrai qu'envoyer Schiltz à BC serait suicidaire mais bon vous comprenez...)

Sinon Éric Leblanc sur RDS semble apprécier la structure et l'organisation du général Sherman. Il donne l'impression de vouloir être proche de ses joueurs et les séquences d'entraînement semblent être disciplinées, de l’aveu de joueurs et de commentaires de spectateurs.
Les Alouettes n'iront nulle part avec Willy comme partant.  Sa dernière saison à Winnipeg a été très éloquente à ce propos.  Les Alouettes doivent prendre une autre direction.  Au premier jour du camp, j'ai trouvé Shiltz plus décisif que Willy.  Ce dernier a encore tenu le ballon trop longtemps à quelques occasions.  Shiltz, lui, a pris ses décisions plus rapidement.

J'ai aimé ce que j'ai vu de Pipkin aussi.  Freeman ne m'a convaincu de rien, sinon qu'il ne réussira pas à faire gagner l'équipe s'il y demeure.  Il est imprécis.  Pipkin et Fugate ont été bien meilleurs que lui.
Last season the Als had terrible QB play with a receiving corps that really had no ability to "scare" the defence and little running game, or commitment to one.

Hopefully (a) Sherman will be more committed to a running game and (b) Williams and Jackson can head up an improved receiving corps; both of which would make it easier for even average QB play ... which would be a big step up.

I see Willy perhaps starting the season, to not be over-demanding of Schiltz, but with Matt taking over relatively quickly if Willy goes Darian Durant.  Willy's one full season (2104) the whole BB team was poor, and since then he has either been injured or a back-up.  Key is not expecting DW to be more than a game manager.  Not a long term solution but perhaps a step up from last season.
Let's  not confuse FACTS with OPINIONS

HfxTC

Be nice if he got some draft picks for JO but I am not sure if he lived up to his press clippings and he has always had health issues and hes not grtting younger and would save a lot of cap space going forward. I think there will be more high profile cuts.
Avant l'année dernière Olafyoye n'avait pas manqué une partie pendant 5 ans. Il est à mon avis toujours le meilleur bloqueur à gauche du circuit.

On lui a demandé une baisse de salaire et il a refusé.  C'est à mon sens une erreur car je ne crois pas que Fulton va être en mesure de faire le travail aussi bien qu'Olafyoye.  Si un des nouveaux se révèle comme un gars prêt à faire le boulot (comme Michael Ola l'avait fait), on pourra crier au génie.  En attendant, nous verrons si cette décision aura été heureuse.  À prime abord, j'en suis sceptique.
Bien dit... Bomben vient de se blesser à la main... Kavis vas-tu aller lui demande de prendre un cut?

Je trouve ca imbecile de perdre le meilleur Tackle de la ligue en tout cas le plus steady pour $25 000.00.Kavis coute une fortune au bonhomme Wetenhall. Kaleeelee Carter $300 000.00 n'aura pas coaché une game, ZERO. Ça c'est une embauche bien réfléchie et penser.

Le Kavis ve etre dehors d'ici la fete du travail. Jim Barker ou Kent Austin vont se ramasser avec la job.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.

okie

With Ryan Bomben sidelined for a couple weeks, I believe the Als have inserted 2018 1st Round Draft Choice Trey Rutherford in his place.

idealsheldon

I guess Lowell Ulrich isn`t as reliable as I thought - no sign of Fabien as yet.

OL Corey Watman was released by the Argos this week. If we are going 4 NI on the o-line we can certainly use another body. Last year`s injury jinx to our Guards seems to be continuing.

If Bomben is out for Game 1 they will most likely have to use 2 Internationals on the o-line. 
I`m not always right, I just think I am.

okie

(Jovan) Olafioye, who was traded to Montreal last offseason after seven seasons in B.C., was released by the Als over the weekend, at his request following a dispute with GM Kavis Reed, who asked the All-Star tackle to take a $50,000 pay cut.

"[Reed] told me he wanted me to take a pay cut, restructure my contract. I asked him why, why so late, why wait until I had already drove to Montreal," said Olafioye, a trip that took him 10 hours. "I wasn't willing to restructure my contract. He didn't give me a reason why, so I called my agent and he took care of it and we moved on."

https://cfjctoday.com/article/622076/olafioye-happy-be-home-bc-lions

Also, Richard Boutin from the Journal de Québec says 2018 Draft Choice Étienne Moisan will be returning to Laval to play a 5th season there.

Rick Moffat interview.

-Considers Josh Freeman as the #3 QB right now.
-Says Kyries Hebert is the player the team would miss most who was there last year.
-Rich Stubler is giving Chris Ackie every opportunity to win the starting role at Hebert's old position of WILL LB.
-Sees Mike Sherman's role as more for leadership rather than for X's and O's.
-Drew Willy is the favorite right now to be the starter opening day, but you cannot rule out Matt Shiltz. 
-While Kavis Reed is also high on Antonio Pipkin, the Als are not in any hurry to rush his progress.
-Retirement of Nik Lewis allows the receiving corp to add more speed.
-Trevor Graham has the speed but needs to eliminate the drops.
-Going with 4 non-import Offensive Lineman allows the team to play 5 import receivers. (Obviously, 4 Canadians on Offense must mean the plan is to play 3 Canadians on Defense.)
-Tyrell Sutton at RB is one of the few certainties  the Als have going into the season.  A revamped Offensive Line should help him and the running game.
-Implied that the DB's were stride for stride with receivers last year but could not make a play because they were undersized.
-Names the Argos as the top team of the East.

https://soundcloud.com/tsnsportsnight/may-23rd-2018-hour-3

HfxTC

Montreal's super smart GM gives 70k in bonus to two players he has no intention of bringing back or coming back and then loses his starting left tackle asking him to pickup the tab for 50k of his F...ups !  

All part of that inclusive, organic new way of doing business. Possibly, Wetenhall told his GM to get "HIS" money back ASAP!

Lucas Bellemare

Je suis étonné de voir Freeman classé 3e. C'est une certaine rupture avec ce qu'on entendait venant des journalistes et des commentaires, mais comme je ne suis pas sur place, peut-être a-t-il eu une meilleure journée hier. Reste qu'avec les candidat au poste de quart qu'on a aujourd'hui, on voit qu'il est très dommage de ne pas avoir réussi à aller chercher Fajardo pendant la période des agents libres.

idealsheldon

Herb Zurkowsky
@HerbZurkowsky1

34 minutes ago

#Als are expected to have OL Kirby Fabien in camp today

Users Online

46 Guests, 0 Users (6 Spiders)

Users active in past 15 minutes:
Google (3), Baidu (2), Alexa

Most Online Today: 121. Most Online Ever: 489 (Nov 26 2017, 08:38 PM)