HfxTC

I've been an Als fan since 1979. For the beginning of my fandom the Als were an embarrassment, then they died and resurrected and we had so many great years with AC and co. Now we are back to embarrassment on the field and off. I find it absolutely maddening that after 2 games we have no hope and surprise, surprise, Kavis did nothing in the offseason to improve this team. The only way this gets better is if Wettenhall cans Kavis ASAP. How he was ever let near the GM job in the first place is a good question. But he needs to go immediately. Nothing can possibly improve until this happens, Kavis is incompetent and seems to think Willy is a good as it gets. Where are all the undrafted NFL QBS?? why have we not gone after any?
It's a mixed bag. Reed did a good job with rebuilding the Canadian content in the off season. Where it breaks down is the lack of relationships/contacts. That's why he hire Joe Mack and retain Lande. Sherman had a reputation for pissing off his own scouts and it looks like he's not too connected either.

The other area where that has consistently failed him, is his attachment to the "warm and fuzz". Football teams needs some badass, they can't all be azzkissers.

I think Kenny Hill and Vernon Adams are good signings. Get ride of the statues and start developing some young QB's. They should also bring in Damon Allen or a Jeff Garcia to coach them. They need a guy who is fully dedicated and can connect with these kids.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.

Reggiemac

Dump kavis Reed and get Jim Barker, cut Logan and insert a Young gun cut Willy hes proven hes not the future.

LeStaf

À mon humble avis, je ne vois pas comment les Wetenhall pourraient réussir à ramener cette équipe vers la respectabilité.  Toutes les décisions qu'ils ont prises depuis le départ de Trestman ont été désastreuses.

Le paroxysme est venu lorsque, ayant passé Brock Sunderland en entrevue, ils ne lui ont pas confié la liberté qu'il demandait pour redresser l'équipe et ont opté pour un gars qui n'avait jamais fait ce travail.  Nous subissons les effets d'avoir mis en poste quelqu'un qui n'était pas prêt pour l'assumer.

Pour commencer, il faut un nouveau DG qui a un bon réseau de dépistage aux USA et qui est lui-même un bon évaluateur de talent.  J'aimerais bien dire qui précisément, mais mes connaissances sur le monde de la NCAA sont très limitées.  Je verrais bien Tom Clements prendre ce poste, mais je doute qu'il quitte la NFL pour un pari aussi risqué que les Alouettes.  Parmi les autres équipes de la LCF, je doute que qui que ce soit veuille travailler à Montréal.  Danny McMannus me semblerait un bon candidat, mais il sera difficile à convaincre.  Je préférerais tout de même un gars plus jeune qui a fait du dépistage aux USA et qui a trouvé de bons jeunes joueurs.  Pour moi, c'est le signe d'un bon jugement sur le talent et le potentiel des joueurs, qualité première qu'on espère d'un bon DG.  Je n'ai malheureusement pas de nom précis à donner. 

Il faudra ensuite que ce DG restructure l'équipe de dépistage au complet.  C'est un point névralgique et l'équipe en place a des lacunes.  Je ne suis pas convaincu que Austin ou Barker sont de véritables solutions d'avenir, mais disons que sur le gars en place, ils constitueraient certainement une progression.

Je ne sais pas dans quelle mesure Mike Sherman pourrait prendre le poste, mais il a déjà été DG et il a beaucoup de contacts dans la NCAA.

En terminant, je ne vois aucun avenir pour les Alouettes tant que Khari Jones et Rich Stubler seront les coordonnateurs.  Jones n'a dirigé que sporadiquement une bonne attaque et généralement sous performé compte tenu des gars qu'il avait sous la main.  Les défensives de Stubler ont fait leur temps, tout le monde sait comment les déjouer.  À moins d'avoir des joueurs d'élite à toutes les positions et même comme substituts, il ne permettra pas à son équipe de compter sur une défensive efficace.
For translation  ---->  http://translate.google.ca/

HfxTC

À mon humble avis, je ne vois pas comment les Wetenhall pourraient réussir à ramener cette équipe vers la respectabilité.  Toutes les décisions qu'ils ont prises depuis le départ de Trestman ont été désastreuses.

Le paroxysme est venu lorsque, ayant passé Brock Sunderland en entrevue, ils ne lui ont pas confié la liberté qu'il demandait pour redresser l'équipe et ont opté pour un gars qui n'avait jamais fait ce travail.  Nous subissons les effets d'avoir mis en poste quelqu'un qui n'était pas prêt pour l'assumer.

Pour commencer, il faut un nouveau DG qui a un bon réseau de dépistage aux USA et qui est lui-même un bon évaluateur de talent.  J'aimerais bien dire qui précisément, mais mes connaissances sur le monde de la NCAA sont très limitées.  Je verrais bien Tom Clements prendre ce poste, mais je doute qu'il quitte la NFL pour un pari aussi risqué que les Alouettes.  Parmi les autres équipes de la LCF, je doute que qui que ce soit veuille travailler à Montréal.  Danny McMannus me semblerait un bon candidat, mais il sera difficile à convaincre.  Je préférerais tout de même un gars plus jeune qui a fait du dépistage aux USA et qui a trouvé de bons jeunes joueurs.  Pour moi, c'est le signe d'un bon jugement sur le talent et le potentiel des joueurs, qualité première qu'on espère d'un bon DG.  Je n'ai malheureusement pas de nom précis à donner.

Il faudra ensuite que ce DG restructure l'équipe de dépistage au complet.  C'est un point névralgique et l'équipe en place a des lacunes.  Je ne suis pas convaincu que Austin ou Barker sont de véritables solutions d'avenir, mais disons que sur le gars en place, ils constitueraient certainement une progression.

Je ne sais pas dans quelle mesure Mike Sherman pourrait prendre le poste, mais il a déjà été DG et il a beaucoup de contacts dans la NCAA.

En terminant, je ne vois aucun avenir pour les Alouettes tant que Khari Jones et Rich Stubler seront les coordonnateurs.  Jones n'a dirigé que sporadiquement une bonne attaque et généralement sous performé compte tenu des gars qu'il avait sous la main.  Les défensives de Stubler ont fait leur temps, tout le monde sait comment les déjouer.  À moins d'avoir des joueurs d'élite à toutes les positions et même comme substituts, il ne permettra pas à son équipe de compter sur une défensive efficace.
Barker built a hell of a scouting team in Toronto. So good they all left for the NFL.

idealsheldon

Andrew Wetenhall has to be either totally stupid or totally stubborn not to realize Kavis is not the answer as a GM.

So which is it Andrew?

I laughed when Andrew praised Kavis for getting the new practice field and upgrading the dressing room. Aren`t these things the Wetenhalls themselves should have done years ago? 

Joe Mack and Russ Lande are also totally useless. Never mind QB, can you name any significant American they have brought in the last 2 seasons?

My choice for the new GM would be Redblacks Asst. GM Jeremy Snyder. He`s followed a similar path as Sunderland. But probably is too logical a choice for Andrew.

https://www.ottawaredblacks.com/jeremy-snyder-assistant-manager/

In the meantime:

Go Als Go!

Go Kavis Go! Away! Away! 
I`m not always right, I just think I am.

MadJack

Welcome back sheldon; you've been missed.

idealsheldon

Welcome back sheldon; you've been missed.
Thanks MadJack. Like you I survived the '60s incompetence. Can I make it through this decade is the question. :) 

tony

Andrew Wetenhall has to be either totally stupid or totally stubborn not to realize Kavis is not the answer as a GM.

So which is it Andrew?

I laughed when Andrew praised Kavis for getting the new practice field and upgrading the dressing room. Aren`t these things the Wetenhalls themselves should have done years ago?

Joe Mack and Russ Lande are also totally useless. Never mind QB, can you name any significant American they have brought in the last 2 seasons?

My choice for the new GM would be Redblacks Asst. GM Jeremy Snyder. He`s followed a similar path as Sunderland. But probably is too logical a choice for Andrew.

In the meantime:

Go Als Go!

Go Kavis Go! Away! Away!
Finally! Good to have you posting Ideal.

Looking forward to more.

HfxTC

We are at a point where it isn't so much the Als who are choosing, but football guys choosing or not choosing the Alouettes. Nobody wants that job, nobody. Even Maciocia who dreamed of the job wouldn't take it.

Niagara Als

So which is it Andrew?

In the meantime:

Go Als Go!

Go Kavis Go! Away! Away!
Good post !!

ALLsPLS

The whole Football Ops deoartment should be gone.... way too many friends of friends ... and still cant find players.

Johnny Ticat slayer

So which is it Andrew?

In the meantime:

Go Als Go!

Go Kavis Go! Away! Away!
Good to see you back Sheldon! If you didn't come back soon, Johnny would have sent a couple of guys looking for you...  ;)
"Shut up Wesley!"   Captain Jean-Luc Picard, Stardate 42354.7

idealsheldon

The whole Football Ops deoartment should be gone.... way too many friends of friends ... and still cant find players.
I want to say you have to give Miles Gorrell a chance before forming an opinion. But then you see the Redblacks starting Pick 4 Guard Korte and the Tiger Cats starting Pick 6 Guard Ciraco. Whereas the Als are starting a certainly not elite Kirby Fabien at Guard rather than Pick 2 Rutherford.

So, hard to say.

Incidentally the Als o-line now consists of 5 Guards. We know Drew Willy is not Tom Brady, but with our patchwork o-line he won`t even get the chance to show he`s not Tom Brady.

idealsheldon

And I see our friend Richard is not posting here either these days, probably fed up with all the negativity.

Sorry Richard, it`s just the reality of the Als present situation.

And I guarantee you if Richard was running the salary cap and found he needed $50,000 on the eve of Training Camp, he would not have screwed up the o-line by taking it from Olafioye. He would have taken it from Stefan Logan who because of longevity and his close relationship with Kavis is probably making $125,000.

A decent football ops should be able to find a comparable International returner at CFL minimum.

GHT120

And I see our friend Richard is not posting here either these days, probably fed up with all the negativity.

Sorry Richard, it`s just the reality of the Als present situation.

And I guarantee you if Richard was running the salary cap and found he needed $50,000 on the eve of Training Camp, he would not have screwed up the o-line by taking it from Olafioye. He would have taken it from Stefan Logan who because of seniority and his close relationship with Kavis is probably making $125,000.

A decent football ops should be able to find a comparable International returner at CFL minimum.

Agreed.
'Nuff said
Let's  not confuse FACTS with OPINIONS

Users Online

58 Guests, 1 User (10 Spiders, 1 Hidden)

Users active in past 15 minutes:
Google (AdSense) (2), Google (8)

Most Online Today: 114. Most Online Ever: 489 (Nov 26 2017, 08:38 PM)