HfxTC

Herb Zurkowsky
@HerbZurkowsky1

[size={defaultattr}][font={defaultattr}]
More
[/font][/size]
I’m told both Tommy Condell and George Cortez turned down the opportunity to become #AlsMTL offensive co-ordinator that went to Khari Jones - after Buck Pierce also quashed the offer.

Props for trying to get Condell and Cortez. The sad reality is, no one who is not desperate for a job, wants to work for Reed or the Alouettes.

Truly sad.

That included Calvillo & Raiche.. people inside the org do not believe in Reed, except the owner who gave him the job. Reed keeps bringing in lesser talents he happens to have a history with both on and off the field, he's a good communicator & likely a good guy..  but simply not a good GM.
My only hope for anything positive to come is that Sherman will put his foot down on personnel decisions like Durant for example and really push his weight around on player selections/targets, and that we will see some tangible recruitment benefits from adding his network to the team's Rolodex.

Ironic that we went from someone who was a good GM who badly wanted to coach and was awful at it, follow that up with a good ST coach who badly wanted to be GM and is awful at it.
Whatever improvements come to your team, it will have to be generated by Coach Sherman getting out of his lane... Should be interesting :)
7-8 years ago, this was the #1 place in the league where people wanted to come and play. That is now Toronto's position and that's ok but to go from #1 to #9 in seven years shows how very badly this ownership has operated.
Everything I write is just an opinion formed from various sources. Some more reliable than others, it is expressed as a composite of facts, innuendos, emotions, personal experiences and complete fabulation into a gumbo for entertainment purposes alone.

mike2579

Cant beat them might as wel hire them, welcome to the coaching staff Jason Tucker
Proud Montreal Alouette season ticket holder since 2004. Former Section C2 Row 9, but got tired of missing circus catches in the endzone cuz of a stupid wall! New section M1 row 11!! Few steps away from the mens room!

everyman

yup....good hire. Quality guy.

Lucas Bellemare

Donc en somme nous avons:

Coordonnateur offensif: Khari Jones
Coordonnateur défensif: Khalil Carter
Coordonnateur des unités spéciales: Mickey Donovan

Entraîneur des demi-offensifs: André Bolduc
Entraîneur de la ligne à l'attaque et du jeu au sol: Paul Dunn
Entraîneur de la ligne défensive: Bert Hill
Entraîneur des receveurs: Jason Tucker
Entraîneur des secondeurs: Todd Howard
Entraîneur des demi-défensifs: Billy Parker.
Entraîneur des quarts: ?

Comme on pouvait s'y attendre, le général Sherman a concédé les postes de coordonnateurs à des Canadiens (avec ou sans son consentement) mais utilise les entraîneurs de position pour amener ses contacts des États-Unis, à savoir Dunn et Hill. L'embauche de Tucker semble être une bonne prise, tout comme le maintien de Bolduc et Parker. Reste maintenant le poste de l'entraîneur des quarts.

LeStaf

Je suis content du retour de Bolduc et de Parker.  Ils sont à mon sens ceux qui méritaient le plus de revenir à leur poste cette année.

L'embauche de Dunn me semble intéressante, mais il faudra voir comment il pourra s'en tirer dans notre football et le genre de bonhomme qu'il est.  On déjà vu un certain Frank Verducci avec un CV relativement intéressant, qui a eu besoin d'un interprète pour faire le pont entre lui et les autres joueurs de son unité.  Il demeure que c'est une embauche qui semble intéressante, considérant une expérience importante chez les pros.

Celle de Hill semble moins impressionnante, mais nous verrons comment il se débrouille avec son unité.  Greg Quick avait très bien fait avec les secondeurs des Alouettes malgré un CV en apparence ordinaire.

Je suis content de la venue de Tucker.  C'est une bonne tête de football et il connaît bien les différences entre le football canadien et le football américain.  Ancien receveur lui-même, ce sera plus naturel pour lui de diriger cette unité.

Je me réjouis de l'embauche de Howard.  Les résultats de ses unités chez les Bou! Bombers parlent pour lui à mon avis et il sera un bon appui pour Dunn pour faire la transition depuis le football américain.

Comme Lucas Bellemare le souligne, reste l'entraîneur des quarts.  Jones pourrait peut-être assumer ce rôle également, mais je dois dire que cette perspective ne m'enchante pas plus que de le voir comme coordonnateur offensif.  Il avait une formation offensive de premier plan en 2016, seule année où on peut dire que son attaque a fonctionné.  Il avait de bons éléments l'an dernier, et la saison des Lions a été une grosse déception.  Il a encore beaucoup à prouver, à mon avis.
[size=150]For translation  ---->[/size]  http://translate.google.ca/

idealsheldon

From the interview with Khari Jones on the Als website, it looks like he will also be the team`s QB coach.

He sounds like he knows what he`s doing and comes across as a teacher. The key of course will be how Jones and Sherman meld the playbook from their respective backgrounds.
I`m not always right, I just think I am.

Users Online

100 Guests, 1 User (8 Spiders)

Users active in past 15 minutes:
NZFan, Yahoo!, Google (7)

Most Online Today: 170. Most Online Ever: 489 (Nov 26 2017, 08:38 PM)